15 oktober 2006

De Dames Doen Delft.

Wij dachten: Delft, dat kennen we niet. En: daar kennen ze ons niet. Bovendien zijn vrouwen daar schaars. Dus Dree, Gepke, ik en de voor mij tot vrijdag onbekende Annika deden Delft. Het bleek dat Delft op vrijdag maar één disko open was. Schamel, maar wij lieten ons niet uit het veld slaan. Wij hadden namelijk hoge verwachtigen aangaande Delft en haar vrijgezelle mannelijke populatie. Het bleek een soort van waar. Niet de gehoopte 72 maagden, en ook niet het Axe-effect, maar dan met mannen in zwembroeken op het strand, maar toch. Mannelijk Delft drong zich aan ons op. En dat doet een mens goed hoor.
Toen wij de 'NERD' (klop het stof van je schouders, zwaai beheerst met je handen, peins met je wijsvinger tegen je kin aan) stonden te doen, ergens op een verhoging, werden we algauw ingesloten door mannen, ook omdat er gewoon veel mannen waren. En omdat we vrouwen die ook op de verhoging wilden staan wegdrukten met de zojuist geleerde basketball-verdedigingstechnieken. Toen vriendin X stond te zoenen voelde ik ineens een stoppelbaard in mijn nek prikkelen, en lispelde er iemand "zeg, dat is toch jammer dat je vriendin daar staat te zoenen, en jij niet gheghegheghee." Toen hij later ook nog een trio voorstelde, samen met zijn vriend die in zijn streepjespolo andere meisjes stond aan te randen, bedankte ik vriendelijk voor de eer. Verder was er nog de jongen die graag met mij een videoclip wilde opnemen, waarin ik dan in de regen tegen een muur aanstaande een liedje zou zingen. En de jongen die, for real, zijn eigen naam op zijn bovearm getatoeëerd had staan. Gepke had natuurlijk weer een neger achter zich aan, en we eindigden de avond met het per abuis opdrinken van andermans mixdrankjes en het opschrokken van broodjes shoarma.
We waren half acht 's ochtends weer terug in Utrecht.
Exact drie uur later zou ik weer in de auto zitten, op weg naar een toneelrepetitie.
En toen vervloekte ik Delft. Maar verder: topstad. Over twee weken maar Wageningen doen, denk ik.

4 reacties:

Blogger Martha zei...

Op zo'n soort gelegenheid (nl een Wiskunsefeest) alwaar Simon en ik de dansvloer met moves besmeurden, hebben wij de illustere groet 'Wifkunde 4 life' gemaakt (pink en duim tegen elkaar, zeg 'Wifkunde'; dan gewoon 4 vingers opsteken, zeg 'for'; de 'L' maken van je duim en wijsvinger zeg 'Life').

Die doet het in Delft ook vast goed.

9:35 a.m.  
Anonymous Bob zei...

Je bent toch niet naar Lorre geweest, he? Of is Speakers heden ten dage al net zo erg?

12:12 a.m.  
Anonymous johan zei...

Hardegarijp is ook leuk ;-).

8:22 p.m.  
Anonymous gepke zei...

bij de evaluatie zei dree nog 'maar ik heb er wel weer zelfvertrouwen door gekregen'. uitgaan in delft is dus ook erg psychologisch verantwoord.

we zouden het bij dr. phil in de ideeen bus moeten deponeren.

of bij bartje.

2:36 p.m.  

Een reactie plaatsen

Aanmelden bij Reacties plaatsen [Atom]

Links naar dit bericht:

Een link maken

<< Homepage