06 oktober 2006

Make-up, geef mij je make-up.

Ik mag even geen make-up van de dokter. Niet dat ik ruzie heb met de dokter, maar ik mag toch geen make-up van de dokter.
Ik kreeg van de dokter een zalfje tegen de schurft, met de mededeling dat ik, als ik de zalf gebruik, geen make-up op mag.
Ik ben toch fokkin geen Amish?
Ik, die al vanaf de prille kleuterjeugd met make-up in de weer was. Ik kreeg op Sinterklaas een Kapkop, die mijn vader altijd Marie-Antoinette noemde. Toen vond ik dat een stomme naam; nu moet ik er met terugwerkende kracht echt énorm om lachen. Later kwamen ook bij mijzelf de oogpotloden en mascara's, en ik omarmde ze met een passie voor cosmetica die later alleen nog bij de Prince of Make-Up uit Hollands Next Topmodel is gesignaleerd.
En nu moet ik dus afkicken, en het valt me zwaar. ZWAAR. Ik ben mezelf gewoon niet mensen, ik bn nog maar een schim van mijzelf. Want au naturel ben ik gewoon lelijk.
Nog een paar dagen doorbikkelen, en me enkel op straat vertonen met een komo-zak over mijn hoofd. Een daarna het Boer-Zwa schap in de Etos leegkopen.

6 reacties:

Blogger gj zei...

is 'mooi' misschien een kewestie van gewoonte? get used to your new you!

10:57 a.m.  
Blogger Martha zei...

Ik zou me zonder meer ziek melden als ik geen make up op mocht. Aande andere kant zou toch niemand me herkennen zonder...

11:15 a.m.  
Anonymous Anoniem zei...

Foto's ?

11:26 a.m.  
Anonymous Arnoud B. zei...

cold turkey is het beste bij afkicken: gewoon in 1 keer stoppen. zie ook de film Trainspotting. niet dat het werkt overigens..

11:32 a.m.  
Anonymous swanz zei...

een omgekeerde lotte dus.;-)

3:14 p.m.  
Anonymous Peet zei...

Ach, als anderen zeuren dat je lelijk bent... jíj hoeft er tenminste zelf niet naar te kijken... ;)

10:11 a.m.  

Een reactie plaatsen

Aanmelden bij Reacties plaatsen [Atom]

Links naar dit bericht:

Een link maken

<< Homepage