04 oktober 2006

Oogschurft

Mensen, ik heb oogschurft. Rond mijn ogen is het rood en en droog. Ik heb het al een tijdje, sinds het uitging met H. Wat raar is, want: toen wij nog verkeerden stond hij altijd heel metromannig zijn ooghoeken in te smeren met Dove, omdat "zijn huid altijd zo droog was daaro". Verkering gaat uit, en wat denk je? Zit ik met de spreekwoordelijke gebakken peren. Is het een visuele Soa?
Of is er een dermatologische kettingbrief die rondgaat waarin staat "stuur deze brief door naar zes mensen en u krijgt een perzikhuidje en allesomvattend geluk! Doet u dit niet dan krijgt u oogschurft en drama's!" En dat er dan ook zo'n voorbeel bij staat, zo van: "Elsemiek uit Ilpendam stuurde de kettingbrief door en won drie weken later de lotto. Haar nichtje Debby uit Genemuiden vergat de brief door te sturen, kreeg ooglepra, en scharrelt nu rond op schoolpleinen alwaar zij sexuele handelingen uitvoert in ruil voor een Liga Milkbreak."
En dat iemand mij die brief heeft gestuurd, maar dat de postbode hem per ongeluk heeft opgegeten ofzo.
Dus ik naar de Etos in de straat, voor iets tegen schurft. Verveeld wees een medewerkster richting de oogcontourcrème. Ik vond dat nogal een matige oplossing. We hadden het hier wel over míjn schurftogen! Als dit zo door zou gaan zou ik twee rozijnen hebben, daar waar ik voorheen twee kokette kijkers had zitten. Dus oogcontourcrème: nah! Ik dacht meer aan twee lui-oog-pleisters, een slaapmasker, een Nana Mouskouribril en iets met waterijs, ter verkoeling. Maar neen.
Update: Ik heb gisteravond de crème gebruikt, en hell! Tis veel erger! Gore cuntflaps van de Etos met hun huidversjterende oogcrèmes! Even pek en veren halen om iemand bij de Etos een lesje te lezen!
Ik maak me grote zorgen, dat snapt u wel. Vanmiddag maar even naar Herr Dokter.
(Ik houd u, zoals altijd, op de hoogte. Tentamen ging okee, by de wee.)

7 reacties:

Anonymous Anoniem zei...

Ik heb dat ook, zonder ook maar 1 kettingbrief te hebben gekregen. Het is zomaar ontstaan, en het speelt te pas en te onpas op. Ik heb hydrocorticosteron creme van de dokter gekregen en dat helpt.

11:50 a.m.  
Anonymous Anoniem zei...

Is het al rood-witte-stok-erg?

De oplossing lijkt mij overigens: meer oogschaduw. Van die dure met een kwastje van Boer Zwa.

Martha

12:25 p.m.  
Anonymous Anoniem zei...

Oh jee. 1 troost, je krijgt dan wel een SOHO-hond. Misschien wel eentje die kan smsen of in ieder geval je boodschappen haalt. En anders zou ik gewoon pretenderen dat je een zeemeermin bent. De schubben heb je dan al,nu nog elegant wapperen met je onderbenen. Zei ik dat?! Nee, even serieus. Crême van Garnier is erg goed, en anders idd even naar de dokter. Misschien kun je de volgende keer beter je oog laten vallen op iemand anders.
liefs Marijke

3:59 p.m.  
Anonymous coert zei...

Beste Breakout,

Ik heb een logstukje van een meisje met oogschurft op het interweb gelezen. Is er een kans dat ik het nu ook opgelopen heb?

8:34 p.m.  
Anonymous sanne zei...

je hebt weer (rode) wijn gedronken! Geef maar toe!

8:54 p.m.  
Blogger Nynke zei...

@Marijke:
Ik WIL zo'n hond, en dan noem ik haar Sitra, en dan wil ik ook in zo'n tv-spotje, en dan kermend roepen dat ook ik "niet zonder Sitra kan"

11:20 p.m.  
Blogger Bootsma zei...

Wel apart. Als hij het had en nu heb jij het, dan is het vast iets besmettelijks. Schurft gaat wat ver maar een heerlijke bacterie zit er vast wel in.

8:34 p.m.  

Een reactie plaatsen

Aanmelden bij Reacties plaatsen [Atom]

Links naar dit bericht:

Een link maken

<< Homepage