20 november 2006

Een tamelijk omvangrijk epos over ons huis, de infrastructuur ervan en de amoureuse sluiproutes die daar weer bij horen.

Figuur 1: Een in paint vervaardigde schematische weergave van ons huis.

Ons huis was vroeger een kantorenpand, of meerdere kantorenpanden, dat weet ik niet. Uiteindelijk is het een studentenhuis geworden, en wonen Martha en ik er met nog vijf meisjes en zeven jongens. Doordat het dus vroeger kantoorpanden waren hebben wij heel veel deuren en gangen en vooral trappen. De Taj Mahal is niks vergeleken bij ons huis, zeg ik je. Niets!
Maar door die trappen hebben we dus verschillende routes door het huis, waar hospiteermensen altijd in verdwijnen, die we dan maanden later helemaal uitgeput in de meterkast vinden, met muizen die hen beknagen. Echter, we hebben één zeg maar vaste route, en dat is de met een stijlvolle blauwe kleur op het paintfiguur aangegeven route. Want dan kom je namelijk langs de postvakjes, en die trap is lekker breed. Bovendien kom je dan ook langs mij (op de eerste verdieping) en langs Martha en Markje (op de tweede verdieping), en dat is naast verschrikkelijk gezellig, ook handig om te tsjekken of er 's avonds ook mensen thuis eten.

Naast dat we veel trappen hebben, hebben we ook veel roddelkonten in huis. Ik hoor daar overduidelijk ook bij. Maar ook Matthijs, die bijvoorbeeld vorig jaar eens om twee uur 's nachts de was ging doen omdat hij Martha thuis hoorde komen met haar scharrel. Stond hij daar met twee sokken in een wasmand op de gang te posten, om maar een glimp van de scharrel op te vangen. Ook toen er eens een vriend van mij bij mij sliep (een vriend!!! gewoon een vriend!!!!) stond Matthijs, toen ik vriend aan het uitzwaaien was, al bovenaan de trap dingen naar me te mimen als 'wie WAS dat?' 'is dat je VRIENDJE??' 'is hij blijven SLAPEN?' Dus: ik lispelde: "Joooo Hakim van Sesamstraat!!!! Ik vertel het je zo wel, de arme jongen is de deur nog niet eens uit jah!"

Maar nu blijkt!!! De jongens van de derde verdieping hebben een sluiproute!!! Het is de rode route!!! Want door die route ontlopen ze Martha en mij, en wij slapen nogal licht dus horen altijd hoevel paar voeten er op de trap lopen!!!
Ik vind het stom!!!!! Roddel hoort bij ons huis! En pfoe, het wordt ons nu wel moeilijker gemaakt. Gelukkig woont Matthijs langs de rode route, dus die moet ik weer even activeren als het om roddels gaat. Het is nu Matthijs zijn taak om licht te slapen en zo scharrels van Jos en Erwt te tackelen op de trap, om ze vervolgens uit te horen. Tot die tijd wacht ik lijdzaam af. Hmpfr.

6 reacties:

Blogger Martha zei...

Ik háát die route ook! Zeker nu de tv stuk is ... wat moeten we nou?!?!!?

Pfg.

3:57 p.m.  
Anonymous monique zei...

je moet die route blokkeren door de oude tv erop te zetten...of gewoon een lintje erop hangen met : geen toegang, ook niet voor die hier wonen
of...eh...je moet in dat deel van het huis opeens heel veel te doen hebben! Ja! Hospiteermeisjes zoeken bijvoorbeeld die nog niet terug gevonden zijn...het is jullie taak om die terug te vinden, dat moet dat moet!

7:32 p.m.  
Anonymous johan zei...

Die trapjes langs de rode route lijken mij niet zo solide, is het niet wat om die gewoon weg te halen :b.

9:25 p.m.  
Anonymous Maeb zei...

camera's....

4:21 p.m.  
Anonymous Rutger zei...

Mag ik alsjeblieft een ip-ban?

Ik vind je log onweerstaanbaar.

10:09 p.m.  
Blogger Nynke zei...

Jeuj!

Dat hoor ik graag!

9:02 a.m.  

Een reactie plaatsen

Aanmelden bij Reacties plaatsen [Atom]

Links naar dit bericht:

Een link maken

<< Homepage