12 november 2006

Gastronomische High Crimes

Het eten in het bejaardentehuis is echt bah. Altijd zoutloos, altijd doorgekookte groentes en het ziet er altijd uit als diarree. Als ik zelf mijn eten ben vergeten eet ik daarom nog liever een peperdure, fletse pizza van de pizzaria in de straat dan een bejaardenmaaltijd in zo'n gastronomisch gezien a-erotisch plastic bakje. Verder krijgt men zelden een complete maaltijd, waardoor het avondeten soms bestaat uit 'vla met kabeljauwfilet"
Mevrouw U., een van mijn favo bejaarden, vidt het eten ook compleet ruk. Maar aangezien zij amper meer kan lopen zal zij nooit de Albert Heijn bereiken om daar een fatsoenlijke maaltijd te scoren. En daarom doe ik dat nu voor haar. Eens per week neem ik voor haar een Excellent Salade met Appel en Geitenkaas voor haar mee (die met die zongedroogde tomaten waarvan je denkt: " moest dat nou werkelijk?" maar die verder echt heel lekker is).
Met de salade onder mijn trui, als zijnde een koerierster uit de 21e eeuw, loop ik op mijn tenen door het huis. Immers, als de andere oudjes erachter komen dat ik nog wel eens voor bezorgservice wil spelen ziet u mij binnen de kortste keren met een fietstas op mijn rug gebonden als pakezel tussen de Twijnstraat en het bejaardentehuis pendelen. Ik sluip naar de kamer van mevrouw U. en hoor ondertussen een hardnekkig "tuduuh-tuduuh" in mijn hoofd, alsof ik in een Pink Panther- film figureer.
Mevrouw is blij, en dat is mooi, want mevrouw U. is ook een leuke en slimme bejaarde die ik tof vind. Ze heeft nu zelfs mijn mobiele nummer om zondags te verifiëren of ik haar salade niet vergeet. Ook de vriendschap met bejaarden gaat door de maag hoor.

3 reacties:

Anonymous Coert zei...

Jeetje, doe és niet zo streng met het toelaten van comments zeg ;)

3:55 p.m.  
Anonymous gepke zei...

jij krijgt zéker een deel van de erfenis.

en dat is veeeel, moet wel, van de als een van de eerst afgestudeerde rechten vrouw der nederlanden.

7:41 p.m.  
Blogger M@rijke zei...

Wow! Wat een goed ding. Krijg je ook een Pennywafel of Smarties als je weer weggaat? Enne: eind november Irish Coffee oder Cappuchino in Leeuwarden?

9:50 a.m.  

Een reactie plaatsen

Aanmelden bij Reacties plaatsen [Atom]

Links naar dit bericht:

Een link maken

<< Homepage