13 november 2006

Why, tell me why

Zaterdag op Kelta haar verjaardagsfeest zat ik met Marit te kletsen. Kelta vond het ondertussen nodig om 'All by myself' van Céline Dion op te zetten, want dat nummer had ze dus op cd en daar mag gansch het land haar nu voor op de verbale brandstapel gooien, want COME OOOOOOOON! Jeugdzondes, à la, maar Céline Dion?!!? Maar ja, het is maar een klein smetje op Kelta's verder smetteloos witte blazoen, dus enfin.
Opeens zegt Marit: "Why tell me why, van Anita Meyer, dat is ook een mooi nummer!" "Ik ook! Ik ook!" gilde ik, want dat is één van mijn favoriete nummers om onder de douche of zittend op de fiets te zingen. Vooral het begin, waarin Anita een beetje kreunerig zingt, dat behoort toch tot de Nederlandse Muziekcanon. En dat begin probeerden Marit en ik te zingen. Maar het lukte niet, want Céline zat nog in ons hoofd. We schaamden ons en beetje, want Anita hoor je toch moeiteloos op te kunnen hoesten. Zelfs oog in oog staande met een pijlstaartrog met slecht humeur en ondertussen daardoor zeven kleuren stront schijtende zou ik het nummer nog luidkeels en moeiteloos moeten kunnen zingen.
Maar het lukte ons niet. Steeds begonnen we met Céline.
En ik weet nu waarom: "Why tell me Why" en "All by myself" beginnen met exact dezelfde woorden: "When I was young"!!!! Nouuuuuu! Hoe toevallig is dat! We mogen van geluk spreken dat niemand zin had in het hummen van 'The Logical Song' van Supertramp, want pfoe! Dan was het helemaal ingewikkeld geworden!

5 reacties:

Anonymous Anoniem zei...

Leuk stukje, Nynke. Alles goed verder? Hoe is het met je breicursus en wanneer maak je bekend dat jíj en niet Martine van Os bij MAX Catherine Keyl gaat opvolgen...?

Je oudste broer

7:50 p.m.  
Anonymous Anoniem zei...

Leuk stukje, Nynke. Alles goed verder? Hoe is het met je breicursus en wanneer maak je bekend dat jíj en niet Martine van Os bij MAX Catherine Keyl gaat opvolgen...?

Je oudste broer

7:50 p.m.  
Anonymous Coert zei...

Altijd grappig als anonieme reageerders hun reageersels ondertekenen.

Maeb.

6:38 p.m.  
Anonymous johan zei...

Bedankt, hè? Nu heb ik al de hele dag dat nummer van Anita Meyer in mijn hoofd. Ik moest me inhouden om niet midden op straat een vocale uitbarsting te krijgen.

"Why, tell me why" was trouwens 1981. Zucht, ik begin echt oud te worden.

10:16 p.m.  
Anonymous monique zei...

en is het niet tell me lies, tell me sweet little lies????

daggik altijd...

offeh...ik ben in de war he, ja ik ben in de war.. met iets anders...

5:53 p.m.  

Een reactie plaatsen

Aanmelden bij Reacties plaatsen [Atom]

Links naar dit bericht:

Een link maken

<< Homepage