04 december 2006

Een kinki pyjama

Ok. Ik ga jullie nu iets vertellen over mezelf waardoor jullie beeld van mij 180 graden zal kantelen:

Ik doe aan toneel. Nee: ik doe aan Fries toneel. Nee: ik doe aan Fries toneel voor Friezen die buiten Friesland wonen. Nee: ik speel mee in een Friese klucht voor oude, bejaarde Friezen die niet meer in Friesland wonen maar jedoch een extreme honger hebben naar alles wat naar Friesland riekt.

Ja mensen, dat is even een deukje in mijn verder zo überhippe imago.
Maar de bottomline is: het is erg leuk om te doen.
Waarom dan?
Omdat je dan bijvoorbeeld in een zaaltje ergens in Enschede terecht komt, met hele lange Duitse biertafels en carnavalsversiering. En dat er dan vijftig bejaarden naar je komen kijken, waarvan je voor de pauze denkt dat ze eigenlijk dood zijn. Zo stil! Geen één lachje! Terwijl er toch behoorlijke dijenkletsmomenten in dat stuk van ons zitten. Gelukkig; na de pauze kwamen ze los! Dit kwam vooral door onze souffleuse, die het presteert om ons, vanachter haar kamerscherm, zo hard te souffleren dat zelfs de stokdove bejaarde die achterin de zaal aan de tap hing haar luid en duidelijk kon verstaan.
En wat dus het allermooiste is van zo'n avond: de verloting.
In Enschede ging dat als volgt:
Man: "En de volgende prijs is....een prachtige pyjama!"
Vrouw naast hem: "Nee joh! Dat zijn ovenhandschoenen!"
Man 1: "Ooooooh! Ovenhandschoenen! Ovenhandschoenen voor diegene met nummertje 338- lichtgroen!"
Vrouw in publiek: "Is dit lichtgroen?"
Man naast haar: "Nee dat is blauw joh!"
Vrouw: "Nee dát is blauw!!"
Man 1: "Een mooie pyjama...oh nee...in paar mooie ovenhandschoenen voor die mevrouw daar!"
Man 1: "De volgende prijs is...een prachtige beschuitbus!!!!"
Vrouw naast hem: "Neeeeee! Een spaghettibus!"
Man 1: "Ooooooh! Spaghetti! Voor diegene met nummer 128 blauw!"
Vrouw 2: "Is dit blauw???? Of is dit lichtgroen??"

En dan heb ik nog niet eens vertelt over die seniele synthesizerspeler uit Amersfoort, of over de bejaarde in Bodegraven die zich aan mij vergreep toen hij mij wilde melden dat ik goed had geacteerd.

Ik had nooit gedacht dat het zó grappig kon zijn; acteren.

3 reacties:

Anonymous Botte zei...

Wanneer speel je in Amsterdam (Oostelijke Eilanden)?

11:37 p.m.  
Anonymous Coert zei...

Oh Men, dit is je ticket naar Hollywood! En als jullie stuk ook maar half zo leuk is als die verloting, dan zit het wel snor, jer.

9:35 a.m.  
Anonymous Arnoud B. zei...

In Den Haag zitten heus ook veel Friezen.

2:14 p.m.  

Een reactie plaatsen

Aanmelden bij Reacties plaatsen [Atom]

Links naar dit bericht:

Een link maken

<< Homepage