07 januari 2007

Ah, kijk aan: ik ben weer vrijgezel

Dat u het even weet. Hij, over wie ik een aantal weken terug nog enthousiast verhaalde, en ik hebben het op een akkoordje gegooid en maar besloten dat wij toch niet echt elkaars 'lvl' zouden worden. Dat onverschilligheid niet iets is wat bij verliefdheid hoort. En als je een scharrel-ding uitmaakt met wederzijds schouderophalen, dan weet je dat de koek wel behoorlijk op is. Ik heb er trouwens geen traan om gelaten; dat u het even weet.
Bovendien: hij snapte mijn grapjes niet. Nou vráág ik je! 'Grapjes niet begrijpen' staat gelijk aan 'tuinbonen lusten' en 'lachen om Jensen'; je denkt toch enkel 'waarom?' en 'wat heb ik je misdaan, vrind?'
Maar ik ben dus weer vrij etc. en daarom is er weer extreem veel ruimte voor het dagdromen over mijn toekomstige dagvulling. Ik heb inmiddels drie scenario's bedacht:

Het fantastische 'samen met Sanne wonen in een oude molen' idee.
Hier na te lezen.

Het Snackbartoiletjuffrouw-idee:

Dree en Gepke gaan, mits zij oude vrijsters worden, een snackbar beginnen in Drachten. Daar is namelijk 's nachts geen enkele snackbar open, en dus is er een schreeuwende aan middernachtelijke bamiblokken en berenlullen. Gepke en Dree gaan de medemens daarin voorzien. Omdat ik graag niet ontbreek hadden we bedacht dat ik dan wel hun toiletdame kan worden. Gehuld in een gebloemd schort en gele rubber handschoenen zit ik de hele nacht naast een schaaltje voor kleingeld en zo'n bak met snoephartjes, waar iedereen dan met zijn of haar urinevingers in mag graaien. Zo nu en dan spoed ik me naar de snackbar om aldaar Belinda Menthol-sigaretten, halve liters bier en frikadellen 'open ruggetje' te kopen. En om ondertussen natuurlijk met Dree en Gepke te kletsen over alle minnaars die we hebben gehad en de ruige levens die we hebben geleefd.

Het Fûgelpits-idee:

(Elke single vriend, danwel vriendin mag zich hier voor melden. Het lijkt me énig!)

Ik neem de Fûgelpits in Anjum over, want dan mag je altijd in grote fleecetruien lopen. Je haar kan in zo'n vettig knotje en je wijdt je leven aan het schoondouchen van met pek besmeurde kokmeeuwen. Bij een grote olievlek in het Waddengebied kom ik dan op het journaal en dan roep ik dingen als "het was even hekties maar we hebben de sietewaasje nu wel onder kontrôôôle" en "we vreesden voor het leven van een zwaar toegetakelde bontbekplevier maar we voeren hem nu brinta met een pipetje en we zien hem langzaamaan weer aansterken."

Opties te over! Ik ga het later nog druk krijgen! Djiez!

12 reacties:

Anonymous CasaSpider zei...

"De koek is behoorlijk op", haha.
Veel mensen doen er jaren over om dit te ontdekken.
Het is bij jou wel "living in the fast-lane"... :-)

11:19 p.m.  
Anonymous Nynke zei...

I know, I know...Maar ik ben nog jong hè. En 'niet aanmodderen' is mijn goede voornemen dit jaar.

11:43 p.m.  
Anonymous Martha zei...

Een heel goed voornemen.

Enne; moeten we nu dus weer vechten om A. te A.??

M

10:15 a.m.  
Anonymous Nynke zei...

Ach, om het nóg complexer te maken, en om onze vriendschap op de tocht te zetten: why not?
Spannend!
(Ik zie je vanmiddag bij de badkuip met vanillevla, in bikini. Zullen we eens even kijken wie hem mag hebben!)

11:08 a.m.  
Anonymous Martha zei...

Wat een heerlijk begin van dit nu al geweldige qua-mannen jaar.

Ik zie jou zeker in bikini, fo sho in de vla.

M

11:35 a.m.  
Anonymous Grietje zei...

Ik ben wel niet helemaaaal vrijgezel, maar dat Fugelpits-idee zie ik wel zitten... heet die mevrouw die dat nu doet ook niet Griet?

12:16 p.m.  
Anonymous gj zei...

moet je maar geen boobflashes uitloven...

1:00 p.m.  
Anonymous Nynke zei...

Haha! De boobflash is van ná de break...want anders had hij natuurlijk een volkomen legitieme reden gehad om mij aan de kant te zetten...daar heb je gelijk in.

1:20 p.m.  
Anonymous Martha zei...

Wat wel ook erg belangrijk is: en een goede dagebsteding bovendien, het gevonden worden door een nu wel geschikte wederhelft. I'm thinking Jan Smit, I'm thinking... McDreamy.

3:58 p.m.  
Anonymous Arjanne zei...

Gatske fan de Fûgelpits sit tsjintwurdich yn... Peazens-Moddergat! En ze is vast heel blij met een opvolgster!

7:13 p.m.  
Anonymous johanneke zei...

Mannen die je grapjes niet snappen zijn gewoon kikkers die, hoe vaak je ze ook zoent, maar niet in prinsen willen veranderen.

8:29 p.m.  
Anonymous sanne zei...

stemt nog steeds voor plan A, hier valt niks te halen, maar als je bij me op bezoek komt dan zullen we kosten nog moeite sparen om wellicht toch aan een ier/man te geraken ;)

7:28 p.m.  

Een reactie plaatsen

Aanmelden bij Reacties plaatsen [Atom]

Links naar dit bericht:

Een link maken

<< Homepage