31 januari 2007

De Mediamarkt: Een natuurgetrouwe weergave van de HEL, maar dan met elektronische apparaten.

Ik moet een föhn en die dingen zijn heel goedkoop bij de Mediamarkt. Maar: ik durf niet naar de Mediamarkt. De laatste keer dat ik daar geholpen werd (toen ik een stereo ging kopen) werd ik aangesproken met 'mevrouwtje'. Ja echt. Door een mediamarktmedewerker met zo'n suffe pantalon aan en de sporen van een rijk acnéverleden op zijn gezicht.
Wat ik er toen voor overhad om even met een volautomatisch pistool de boel daar neer te knallen. Ik had er véél voor over, menschen.
Inmiddels ben ik alweer een paar keer bij de mediamarkt geweest, en gelukkig: ze hebben die achterlijk harde achtergrondmuziek wat zachter gezet. Eén pluspunt. En die keer dat ik er mijn Mp3-speler kocht wist ik precies wat ik wilde en hoefde ik geen lelijke verkopers om hulp te vragen. Fieuw.
Desondanks ben ik een beetje bang. Dat bijvoorbeeld zo'n echtpaar het hele gangpad in beslag neemt terwijl zij kijken naar een nieuwe waterkoker. En dat ik er dan niet snel langs kan. En dat ik dan klem kom te zitten in de Mediamarkt. En dat er dan iemand in mijn rechteroor lispelt: "Mevrrrrrrrrouwtje! Kan ik u ergens mee helpen?"

Als jullie morgen niets van mij horen, dring dan met grof geweld de Mediamarkt op Hoog Catherijne binnen en verlos mij. U vindt mij dan waarschijnlijk ergens apatisch huilend in een hoekje bij de digitale weegschalen.

8 reacties:

Anonymous Jasper zei...

had op zijn minst het artikel nog even actueel gemaakt door te vermelden dat je in de rij gaat staan voor Windows Vista (of juist een Apple vrouw bent, maar je dat opvalt). ;)

Over föhns gesproken: Rembo & Rembo en De Föhn is een klassieker!

2:53 p.m.  
Anonymous Freia zei...

En wist jij, brave Nynke, dat bij de Mediamarkt in Rotterdam de paarse glitterdildo's schitteren VLAK naast de electrische tandenborstels. Misschien moet je dan maar in DAT hoekje gaan zitten huilen.

3:05 p.m.  
Anonymous Martha zei...

Van extreme engheid vind ik dat ding waarop je je bloezen kunt stomen, drogen en /of strijken; het is een soortopblaaslijf met opblaasarmen daar doe je dan je sjurt over en dan wordt het gestoomd, gedroogd of *zonderkreukels*.


dat wil zeggen

Dat denk ik tenminste, want ik durf eigenlijk nooit in de persoonlijke ruimte van het ding te komen en kan dus niet precies zien of lezen wat het doet met de bloezen, behalve ze dragen.

3:25 p.m.  
Anonymous KatYo zei...

Nog nooit in mijn leven ben ik in een Mediamarkt geweest en als ik dit zo lees, ga ik dat maar zo houden..

3:31 p.m.  
Anonymous Arnoud B. zei...

Van pleinvrees had ik weleens gehoord, maar mediamarktvrees is voor mij een nieuw fenomeen.

7:01 p.m.  
Anonymous Johan zei...

Ik vind de Mediamarkt altijd net zo'n vrijgezellenbar. Er is genoeg keuze, soms zit er best wat leuks tussen, maar aan het einde van de rit ga ik altijd óf alleen óf met het verkeerde naar huis.

8:00 p.m.  
Anonymous SillyCrazyMe zei...

Voor hetzelfde geld koop je je stuff bij de BCC ofzo. Persoonlijk vind ik de Mediamarkt bezoeken altijd een soort van teken van gebrek aan eigen liefde voor jezelf ;-)

2:08 p.m.  
Anonymous Maeb zei...

Je koopt iets heel speciaals, staat er een rib uit je lijf voor af en dan wordt het bij de kassa afgerekend alsof het euroshopper macaroni is.

3:07 p.m.  

Een reactie plaatsen

Aanmelden bij Reacties plaatsen [Atom]

Links naar dit bericht:

Een link maken

<< Homepage