02 januari 2007

Oudjaarsavond 2006: De bejaardenbitchfight

Op Oudjaarsavond moest ik werken. Tot half tien, dus houd maar op met dat ge-ach-gut-kind-wat-naar-nou want het viel dus wel mee qua laatheid.
De bejaarden krijgen met Oud en Nieuw natuurlijk ook een feestje. Met vaatvernauwende oliebollen en mini-suacijzenbroodjes. En advocaat met slagroom; ook definetly vaatvernauwend. Dus: alle ingrediënten voor een feestje waarvan je toch verwacht dat minstens één bejaarde in inco-slip op het biljart gaat staan dansen.
Maar neen.
War!
Mevrouw R., die altijd alles mínstens zestien keer vraagt werd uitgescholden door mevrouw H. onze debiel. (Hou op met "aaah" want ze is gewoon echt debiel, y'all) Vervolgens schold ik op mevrouw H. dat we hier POTVER zo niet met elkaar omgingen, waarop mevrouw H. zij dat mevrouw R. achterlijk was, waarop ik zei: pot. En: ketel.
Kortom: sfeertje!
Mevrouw V. en haar kornuiten gingen autistisch tevee kijken terwijl de rest lekker zat te kletsen, en toen mevrouw V. schreeuwde dat mevrouw R. te hard kletste en zij zo Paul de Leeuw niet kon verstaan, mocht ik er wéér tussen springen.
Mevrouw: "Mevrouw R. is gewoon hartstikke gek."
Ik: "Eén woord: Korsakov. En: geen slagroom op de advocaat voor jou, sistah!"
Nadat meneer van B. collega Angélique en mij nog had uitgescholden voor "kutwijven", omdat we zijn stoel hadden verschoven, heb ik het bejaardentehuis maar verlaten en ben bij Mirjam en Sjoeler aan de rosé gegaan. Want djiez! 'Vrede op aarde en in de mensen een welbehagen' is een compleet nietszeggende uitdrukking wanneer het om bejaarden gaat.

Verder was mijn Oud en Nieuw werkelijk om door een ringetje te halen, en heb ik zelfs vandaag nog de met watervaste stift gemaakt tatoo's op mijn borstkas staan. Woeh.

1 reacties:

Anonymous Jelte zei...

Advocaat? Dick?

11:25 p.m.  

Een reactie plaatsen

Aanmelden bij Reacties plaatsen [Atom]

Links naar dit bericht:

Een link maken

<< Homepage