09 februari 2007

Een bloemlezing van een week colleges volgen.

Vorige week had ik vrij, omdat ik keurig al mijn vakken gehaald heb. Woeh. Die week het ik dus nuttig besteed aan bijvoorbeeld in mijn chillbroek op de bank hangen en het lezen van It Himelsk Oerwurk 'Calamiteitenleer voor Gevorderden'.
Inmiddels zijn mijn colleges weer in alle hevigheid losgebarsten, wat de volgende rare dingen opleverde:
  • Bij het vak over Paul van Ostaijen zat ik naast een man die leek op de broer van Raymond uit 'Everybody loves Raymond', maar dan was hij homo (tenminste, zo klonk hij echt enooooorm) en had hij daarbij ook nog eens een raar Duits accent (ik gok iets Oostenrijkish). Hij keek me aan als ware hij een schnauzer met een poliopoot die in het asiel potentiele kopers voor zich tracht te winnen. Ik ging daar niet op in, want R. zit ook bij mij in de werkgroep, en die kan heel goed over seks schrijven, en zodoende zit ik liever naast haar, want daar steek ik nog iets van op.
  • Het vak over van Ostaijen wordt gegeven door onze hoogleraar, de heer B. De heer B. heeft een Vlaams accent en daarom vinden alle meisjes hem seksie. Geloof me. Ook in dit werkcollege zit weer een vrouw die de hots heeft voor B., wat te merken was aan giechellachjes en het overdreven haar- over- het-schouder-werpen en daarbij schalks naar B. kijken. En nee Sanne en Celia, ik heb het niet over M., over wie wij altijd zeiden dat ze het met docenten deed, wat misschien niet waar was, maar wat zij wel insinueerde door altijd met zo'n "jij-en-ik-weten-wel-beter-hè-wink-wink" blik naar mannelijke docenten keek.
  • Ik doe weer de cursus Vroegmodern, voor de honderdmiljoenste keer, en deze keer ga ik het wel halen. Ik heb les van mevrouw van G., die heel aardig is, en eruit ziet als iemand die een lans heeft gebroken voor de vrouwenbadmintonsport in Nederland. En dat ze nu trainster is van de dames van badmintonvereniging 'Het Pluimpje' uit Etten-Leur en over Mia Audina zegt: "Die successen van dat grietje zouden er nooit zijn geweest als wij niet begin zeventiger jaren gevochten hadden om badminton ook een sport voor vrouwen te maken. Als wij niet in die tochtige gymzalen visnetten hadden gespannen om zo het badmintonnen onder de knie te krijgen, had het badmintonnen in Nederland heden ten dage nooit zo'n grote vlucht gemaakt". Enfin. Zo ziet ze eruit.
  • 'Literatuur en Film' lijkt nu al het leukste vak ooit te zijn. Al was het maar vanwege Kiene, die lesgeeft als was ze Brigitte Kaandorp.

5 reacties:

Anonymous roosje zei...

de heer b schreef al 1302 pagina's over de invloed van van ostayen op de vlaamse poëzie, dus die weet er wat van,,,

9:00 p.m.  
Anonymous roosje zei...

en je comments doen het dus weer! nu stoppen met huilen hoor!

9:02 p.m.  
Anonymous iamzero zei...

Dat is toch wel erg grappig om te lezen over meneer B., die na al die jaren (nou ja, een paar) kennelijk nog steeds alleen maar over Van Ostaijen kan praten.
Hij was al wel grijs en kalend toen ik les van 'm had (laat ik niet overdrijven, het was een jaar of 10 (WAT?? Is dat alweer 10 jaar geleden???), en hij had toen ook een karakteristiek baardje dat-ie later kwijtraakte.

10:19 p.m.  
Blogger Nynke zei...

Hij is niet oud en grijs. Hij is pas begin dertig o.i.d.!!! Andere meneer B. dus!

11:02 p.m.  
Anonymous iamzero zei...

Nou ja zeg! Zijn er dan twee meneers B. die veel van Van Ostaijen weten? De mijne wist wel heel veel hoor. Misschien is het zijn zoon.

11:18 p.m.  

Een reactie plaatsen

Aanmelden bij Reacties plaatsen [Atom]

Links naar dit bericht:

Een link maken

<< Homepage