22 februari 2007

Geachte meneer Heijn, lieve Ap.

Hier spreekt een tevreden klant. Bijna dagelijks haal ik mijn grocerieën in uw winkel, en wel die in de Twijnstraat te Utrecht. Een winkel met de afmetingen van een SRV-wagen, maar dat terzijde. Want ik ben een blije klant. Ik ben dol op bonusaanbiedingen, hamstermannetjes en uw nieuwe bubblegum. Kraaiend van plezier huppel ik dagelijks door uw winkel, me vergapend aan al het goede dat u mij te bieden heeft.
Maar de laatste dagen heb ik een probleem. En wel het volgende:
Als ik moet werken (als bejaardentehuisportier, red.) neem ik vaak één van uw kant-en-klare salades mee. Want dat hapt lekker weg. Bijna altijd kies ik voor uw excellent salade met geitenkaas. Afgezien van de glibberige zongedroogde tomaatjes die u daar in verwerkt (maar daar hebben we het een andere keer wel over) is deze salade ronduit ge-wel-dig. Zo vind ook mevrouw U., een bejaarde uit het bejaardentehuis voor wie ik zo nu en dan een salade het huis binnensmokkel. Ook zij prefereert deze salade boven al het andere uit uw brede assortiment aan genotsartikelen.
Maar deze salade is bijna overal altijd uitverkocht! Hoe kan dit? Zijn er meer bejaarden die zich als hongerige hyena's bovenop deze salade storten? Ziet u tegenwoordig toevallig veel konijnen in uw winkels omhippen?
Nu is het geval dat mevrouw U. vorige week is gevallen, toen zij abuisievelijk naar haar rollator greep. Zij draagt nu een grote pleister op haar voorhoofd en heeft bloeduitstortingen bij de ogen, waardoor zij eruit ziet als een pandabeer. Maar echt. Een fokking pandabeer. Als beterschapsdingetje wilde ik een salade voor haar meenemen, maar -zoals u waarschijnlijk al snapt- die was dus uitverkocht.
Een domper voor alle betrokken partijen.
Nu wil ik u, Albert Heijn, vragen: geef ons meer salades. We hebben het nodig. Zielige, blauwogige, hoofdpijnhebbende bejaarden hebben uw geitenkaassalades nodig. Help ons.

Hoogachtend, en met een welgemeend 'tsjek je lator',

Nynke de Jong

8 reacties:

Anonymous Irene zei...

kant en klare maaltijd salades HOOG!!! hmm heerlijk!

9:33 p.m.  
Blogger Martha zei...

je comments, oooh, oooh je comments!!!!

10:30 p.m.  
Anonymous gepke zei...

ten eerste is de uitstorting gezakt naar beneden bij haar wangen nu,

ten tweede doet ah ook allemaal dingen uit het assortiment, vooral de goedkope dingen, maar ook lekkere dingen. zoals de kruidenkaas-achtige-substantie.

...

10:58 p.m.  
Anonymous Jasper zei...

die appie heijn is wel klein, maar de chicas die daar normaal komen zijn wel fijn. Veel corpschicks enzo. Anyhoe, mooi dat de comments het weer doen. Als je nou die Jelte zijn template laat fixen dan kan die weer terug.

11:43 p.m.  
Blogger Nynke zei...

Nog een andere Jasper? Als we nou ook nog een Saskia en een Jeroen hier krijgen hebben we mooi een W.G. van de Hulst-boek in elkaar geflanst.

Of een Marleen, bijvoorbeeld. Ook zo'n naam.

12:36 a.m.  
Blogger jacq zei...

oh ja hear hear! (betreffende die gore tomaatdingen)

10:47 p.m.  
Anonymous Jelte zei...

die Jelte?

1:05 p.m.  
Anonymous jazzper zei...

in een niet negatieve connotatie ^^
:p

1:20 p.m.  

Een reactie plaatsen

Aanmelden bij Reacties plaatsen [Atom]

Links naar dit bericht:

Een link maken

<< Homepage