08 februari 2007

Hete tampeloerus

Zoals de Utrechtse Neerlandici onder u misschien weten schrijf ik tegenwoordig ook voor de belanghebbende gazet 'Abuus'; de glossy voor mensen die Nederlands studeren in Utrecht. Tot voorheen bleef mijn tekstuele bijdrage beperkt tot een vermakelijke muziekquiz, maar vanaf nu zal ik mij literair in het diepe storten. En wel hierom: Nynke gaat schrijven over seks. Althans, ik ga uitzoeken hoe je dat doet; schrijven over seks.
Veel studievriendinnen van mij kunnen dat namelijk heel goed, en zonder blozen de meest hitsige dingen aan het papier toevetrouwen. En het daarna ook nog publiceren. Onder pseudoniem, maar toch. Ik daarentegen blokkeer al bij het tiepen van het woord 'piemel', omdat ik nog steeds heel hard om dat woord moet lachen. Daarna tiep ik dan meestal meteen 'hete tampeloerus', en dan is natuurlijk helemáál de spreekwoordelijke geile beer los, want dan rol ik definitief van de bank van het lachen.
En heus, ik ben niet preuts opgevoed, al was het bij ons thuis nou niet de gewoonte om aan de avonddis, tussen de slavinken en de stoofpeertjes door, even een boom op te zetten over seks. Bovendien heb je daar de 'Fancy' wel voor.
Maar.
Ik moet er nu dus aan geloven. Ik zal ingewijd worden in de kunst-van-het-schrijven-over-plakkerige-seks.
Fasten your seatbealts, Lydia Rood.

0 reacties:

Een reactie plaatsen

Aanmelden bij Reacties plaatsen [Atom]

Links naar dit bericht:

Een link maken

<< Homepage