05 februari 2007

Kwik-kwik-sloo

We waren weer on the road, met toneel. Deze keer mocht Apeldoorn, oh nee, bejaard Klarenbeek genieten van onze toneelkunsten. Klarenbeek is zo'n tochtig gat dat ik er met mijn mobiele telefoon geeneens bereik had. We speelden in een oude, eveneens tochtige, kippenschuur. Het ging goed, de bejaarden moesten lachen.
Na ons toneeldingetje was er nog een combo van één man met een accordeon en een ritmeboxje en één Kenny-Rodgers-achtig-tiepje die zijn brontsig stemgeluid door de kippenschuur liet galmen. Ondertussen kon er door de bejaarden gedanst worden.
Nadat ik tevree met een rood wijntje ergens aan een tafel was gaan zitten, en had geconstateerd dat ik waarschijnlijk de enige in de zaal was die nog menstrueerde, kwam er een kwieke man op mij af. "Wil jij misschien met mij dansen?"
Hij had aan mijn collega's gevraagd hoe dat meisje met die capuchon heette, want zij had zo'n leuk voorkomen. (Wanneer zei iemand voor het laatst over je dat je zo'n leuk voorkomen hebt? Nou? Nooooouuu?) Ik zei: ik doe enkel de quick-step, want voor de rest ben ik alles al vergeten wat Rudolf Vergonet mij ooit geleerd heeft.
De man liep op een drafje richting het illustere combo om, zo leek het, een quick-step aan te vragen.
En ja hoor. De quick-step. Als een lam richting de slachtbank liet ik mij gedwee meevoeren. En daar gingen we. "Je laat je niet makkelijk leiden", zei de bejaarde. "Dat is een probleem waar ik niet alleen op de dansvloer last van heb hoor!" antwoordde ik.
Maar algauw ging het van een-twee-drie en quick-quick-slow en zwierden we door de kippenschuur. Het combo presteerde het om een kwartier lang "It's a long way to Tipperary" te spelen en al die tijd zwierde ik in een armen van een zeventig jaar oude man met een ringbaard. Trouwens: hij stonk niet, en was ook niet handtastelijk. Kortom: de bejaarde uit je dromen.
"Ik zal dit niet gauw vergeten", zei hij toen hij me weer naar mijn plek bracht.
De hele toneelploeg was jaloers.

4 reacties:

Anonymous CasaSpider zei...

Wel jammer dat je net toen menstrueerde...

1:22 p.m.  
Anonymous Nynke zei...

Hahaaaaaa! Ja, zo kun je het natuurlijk ook lezer.
Zal ik het zo zeggen: ik was de enige die nog überhaupt een menstruatiecyclus had.

1:32 p.m.  
Anonymous Nynke zei...

Lezen. Djiez.

1:34 p.m.  
Anonymous Celia zei...

Dikke pret! De laatste keer dat ik gewalst heb (is mijn enige dans) was op het veertigjarige huwelijksfeest van mijn opa et oma - zo'n twaalf jaar geleden dus... iets voor "dancing with the bloggers"?

10:14 p.m.  

Een reactie plaatsen

Aanmelden bij Reacties plaatsen [Atom]

Links naar dit bericht:

Een link maken

<< Homepage