25 februari 2007

Twee gaatjes in een Leeuwarder Courant

Er is weinig leuks aan winkelen in Sneek. De winkels zijn saaaaaaaaaai en de mensen lopen allemaal in van die practische vierseizoenenparka's. Niks flaneren; doorbenen zullen we.
Het leukste aan winkelen in Sneek is Boekhandel 'Van der Velde'.
Rectificatie: het leukste aan winkelen in Sneek is die leuke jongen die bij boekhandel 'Van der Velde' werkt.
Die jongen met die licht-treurige oogopslag en die halflange haren. Die je altijd zo vriendelijk helpt.
Die jongen maakt het benen door verregende straten met Scapino's en Kruidvaten méér dan goed.
Hevig geïnteresseerd struin ik de (ruim opgezette, opgeruimde) winkel door en blader ondertussen door boeken met titels die voor hem hints zouden moeten zijn duidend op mijn verregaande affectie jegens hem. 'Heb mij lief', 'Ik omhels je met duizend armen', 'Godin van de Jacht' en 'Nader tot U', bijvoorbeeld. Of ik knip twee gaten in een Leeuwarder Courant en ga aan de koffietafel zitten om hem zo te kunnen bekoekeloeren.
Na een tijdje reken ik iets af, maar alleen als ik zeker weet dat ik door hem geholpen wordt. Terwijl hij mijn boek afrekent droom ik over een huis waar we wonen met boekenkasten tot aan het plafond en comfortabele oorfauteuils, of ik droom over hartstochtelijk zoenen in het magazijn van de boekhandel; dat ligt een beetje aan mijn bui.
Tot op heden heb ik alleen nog maar tegen hem durven zeggen 'dat het me zo leuk lijkt om hier te werken' terwijl ik eigenlijk bedoelde dat het me leuk leek om met hem te werken.
Dit schiet dus niet op.
De volgende keer als ik winkel in Sneek zal ik de stoute schoenen maar eens aantrekken, want door al dat gedrentel van me heb ik 'Godin van de Jacht' al bijna uitgelezen, daar in Boekhandel van der Velde.

9 reacties:

Anonymous roosje zei...

kom op godin, op jacht!

7:03 p.m.  
Anonymous Jazzper zei...

Ik zal je precies vertellen wat er door die gast heen gaat als je v. Rooyens werkje leest: "hou toch op met je chicklit" ;)

9:31 a.m.  
Anonymous Arnoud B. zei...

Voor meer inzichten in zijn gedachten: lees of kijk 'Hi-Fidelity'.

10:23 a.m.  
Blogger Nynke zei...

Jaaaaaa! High Fidelity!
Ik lurv dat boek, en die film.

12:18 p.m.  
Anonymous Anoniem zei...

Ik speur wel even wat...

Jaap

9:28 p.m.  
Blogger M@rijke zei...

Weet je wat ik eens heb gedaan? Bij iemand een tijdschrift in de bus gedaan en letters gemarkeerd die samen een liefdesbrief vormden. Ik zou het bij 1 boek laten en die op de toonbank bij hem achterlaten. That's my masterplan :-)

9:45 p.m.  
Blogger Nynke zei...

Wrauw!

11:52 a.m.  
Anonymous Jazzper zei...

enorme Amelie...

1:08 p.m.  
Anonymous botte zei...

dank voor de tip

7:42 p.m.  

Een reactie plaatsen

Aanmelden bij Reacties plaatsen [Atom]

Links naar dit bericht:

Een link maken

<< Homepage