01 maart 2007

De Tina leeft! Nog altijd!

Ik zat gisteren bij de kapper (lang verhaal, mijn haar is mooi geworden, foto's volgen) met zo'n wind-is-blowing-air-in-my-hair-kap over mijn hoofd te wachten tot mijn blonde verf voldoende ingetrokken was. Verder had ik een Oost-Duitse badmuts op met van die gaten erin, waardoor plukken haar hingen als ware het vermicellisliertjes. Visualiseert u zich dit even. Dat is namelijk leuk, lachen om anderen.
Afijn, ik zat daar maar te wachten en te wachten. De aanwezige leesmap bood een keur aan interessante bladen. Bijvoorbeeld 'Mijn Geheim'. Dat is echt heel erg. Niet alleen qua onderwerpen van de vertelde geheimen ('Mijn zoon is niet van mijn man maar van de vader van mijn man en ik heb aids en een horrelvoet en mijn dochter smeert haar eigen poep op de muur' of 'mijn man rukt zich af op de plaatjes van witte herenslips in de Wehkamp-catalogus en ik heb mijn schoonmoeder om het leven gebracht door haar met een gloeiende krultang tegen het hoofd te meppen') maar ook qua taalgebruik. Lelijk Nederlands OMG!!!!honderelf!!!!

Dus dat lees je niet. Dat doe je gewoon niet.

Gelukkig was er ook een Tina. En wat blijkt: de Tina is in al die jaren geen spatader veranderd. Daar staat nog steeds de strip 'Tina en Debbie' in (Tina en Debbie waren in deze aflevering aangespoeld op een onbewoond eiland, dus het lijkt er wel een beetje op dat de schrijvers van Tina en Debbie een beetje door hun onderwerpen heen zijn) en ook bestaat de rubriek 'Ojee, wat nou?' nog! 'Ojee, wat nou?'; de meest keurig hulprubriek aller meisjesbladen. Verder dan vragen als 'Hoe moet je tongzoenen' kwamen ze niet. En terecht. Meer hoeven dertienjarige meisjes ook niet te weten. Voor meer info lezen ze de Fancy maar.

Maar :(

Het 'Moppie van de Week' is niet meer. Geen mooie A4-posters van Peter André of East 17! Waarom? Waarom? Wrom? Dat was juist het leukste van de hele Tina!

Het was maar goed dat de kapster de eierwekker had gezet, want ik was zo verdiept in de Tina dat ik mijn mogelijk verschroeide haarlokken niet eens geroken had.

15 reacties:

Anonymous jazzper zei...

geen commentaar op het Nederlands van Mijn Geheim, Nynke "aanspoelen, l niet in het kofschip" de Jong...

mijn zusje had de Tina en het enige dat ik me nog herinner zijn die 'wordt vervolgd' eindes om de bladzijde. Lekker dan.

4:03 p.m.  
Blogger Nynke zei...

Waar men mee omgaat wordt men mee besmet. Ofzo.

*blooooooooooost*

4:06 p.m.  
Blogger Kasper zei...

Kan het niet zijn dat de kapster het Peter André-gedeelte er al uit gescheurd had? Dat zou ik namelijk doen. Als ik kapster was geweest. Oh, wat ik allemaal niet zou doen als ik kapster was geweest.:(

6:13 p.m.  
Anonymous *eSThER* zei...

Ik had mijn muur altijd volhangen met Moppies van de Week. Jammer dat dat niet meer bestaat!

9:50 p.m.  
Anonymous Thommerdebom zei...

Met pek!

12:12 a.m.  
Anonymous Thom zei...

Excuus voor deze brutale uitweiding in je comments-ruimte, maar ik zie nu pas het mooie taalgebruik van die spreekwoordensite:
"wie met slechte menschen omgaat, neemt iets van hunne eigenschappen over", of:
"Zoo wie dat in den peke roert, onreynigheit dat hi daer af voert"

12:23 a.m.  
Anonymous Arnoud B. zei...

Ik dacht altijd dat de Tina alleen over het paardenfetisjisme van kleine meisjes ging.

10:56 a.m.  
Anonymous Thom zei...

ik ben trouwens ook niet bekend met de weblog-taalcorrectie-etiquette, maar als je Nederlands studeert mag je misschien wel een beetje weten dat het abusievelijk is, niet abuisievelijk (zie tekstje rechtsboven).

4:04 p.m.  
Anonymous Celia zei...

What about de kanjer van de week? De Tina-topper??

7:21 p.m.  
Anonymous Johan zei...

Ik las dus laatst in het ziekenhuis (iets met mijn pols en fietsen enzo, ze kennen me daar inmiddels) weer eens de Donald Duck. Na weet-ik-hoeveel-jaar. Blijkt dat ik hem nog in precies dezelfde volgorde lees: eerst de brieven, dan de achterkant, dan op zoek naar de moppentrommel en daarna de strips. En ik kijk nog steeds schichtig om of mijn zusje hem niet uit mijn handen komt grissen. Die man naast mij snapte er niets van, kan ik je zeggen.

9:01 p.m.  
Anonymous Robtheblob zei...

Peter Andre, zou die nog leven?

8:31 a.m.  
Anonymous arne zei...

Rob, of De Andre *nu* nog leeft weet ik niet, maar een maand of twee geleden heeft hij nog:

"[..] performed at G.A.Y. tonight at the London Astoria Theatre with wife Katie. They were performing songs from their new album and Peter was wearing heavy eye makeup![..]"
.
Dus. There joe go.

En nee, ik wist niet 't webadresding van De Andre uit m'n hoofd :/

2:10 p.m.  
Anonymous Celia zei...

Kan iemand me vertellen met welke wereldhits Peter Andre ook-alweer zijn wereldfaam verkregen heeft?

3:29 p.m.  
Anonymous FunkysPAM zei...

Helemaal afgeleid....

Horrelvoet?!?

2:54 p.m.  
Anonymous Anoniem zei...

Mysterious Girl was er eentje van Peter Andre

Jaap

9:30 a.m.  

Een reactie plaatsen

Aanmelden bij Reacties plaatsen [Atom]

Links naar dit bericht:

Een link maken

<< Homepage