26 maart 2007

Flora-technisch gezien een minkukel zijn.

Planten en ik: een ongelukkige combinatie. En dan ben ik met deze omschrijving nog mild voor mezelf. Want echt: heeft u wel eens een plant horen huilen? Bij mij huilen mijn planten de hele dag door. Omdat ik een slechte ouder/verzorger voor ze ben.
En ik probeer het heus wel, bijvoorbeeld met vetplanten. Want vetplanten, dat zijn de monchoutaarten onder de planten. Die lukken altijd, die zijn heel makkelijk. Mijn vetplanten zijn inmiddels zo vaak uit de vensterbank gekletterd dat ze nu treurig en hinderlijk blaadjesverliezend in mijn vensterbank staan liggen te wachten op hun naderende laatste rustplaats: de vuilnisbak.
Ik heb zelfs eens een cactus vermoord, door hem teveel water te geven. Ik bedoel: dat kunnen alleen de héle groten hoor! Iemand met een béétje hart voor flora zou het niet lukken.
Nu had ik voor mijn verjaardag een heel leuk plantje van mijn moeder gekregen, in een soort bakje met lieveheersbeestjes erop. En een decoratie-ei erin. Een leuk plantje dus. Mijn moeder zei nog: "Tineke* zei dat deze een weekend zonder water wel zal overleven."
Ik ben krap aan een week 22 en voilà: de bladeren van de plant krijgen al bruine uiteindjes. En hij neemt geen water meer op. Ik probeer hem nog te reanimeren door de bruine blaadjes er tussenuit te pulken, maar ik ben bang dat het enkel tijdrekken is.
Sorry Mem. Sorrysorrysorry Mem.
Hóe ik het altijd maar weer voor elkaar krijg? Keine ahnung. Maar het lijkt me verstandig dat ik voor eerst maar niet aan kinderen begin.

*Tineke heeft de bloemenwinkel in een naburig dorp en weet daarom alles over planten. Maar ook over biks, en over decoratiedingen voor in de tuin. En daarom is zij ons orakel wat betreft flora en fauna.

14 reacties:

Anonymous Davide zei...

Flora-technisch gezien slaat de titel de plank een beetje mis :| :P

1:31 p.m.  
Anonymous Mem zei...

Tineke zij een weekend, niet een week.

1:56 p.m.  
Anonymous Anoniem zei...

Tineke klinkt inderdaad als een ZIJ ja.. yup

3:47 p.m.  
Blogger Martha zei...

Wow, doe even leuk ajb!

Nynkes moeder heeft een comment geplaatst, sorry, maar dan doe je toch niet zo? Dat is echt heel respectloos en niet leuk voor Nynke!!

Comments zijn sowieso voor de leuk, niet om de bewuste blogger of mede-commenters in af te maken.


Vind ik!!

5:57 p.m.  
Anonymous roosje zei...

wat zijn 'biks' nou weer?

6:57 p.m.  
Blogger PiB zei...

Voer. Voor paarden. Of koeien. Bijvoorbeeld. Van die cylindertjes, bruine, meestal.

9:29 p.m.  
Anonymous Johan zei...

Misschien is dit iets voor jou, Nynke?

10:03 p.m.  
Blogger Nynke zei...

@Davide Zei ik Fauna? Ik bedoelde Flora. Sorry. Maar, één troost: fauna-technisch ben ik ook slecht. Ik verander het nu even.

@Mem: Wowowowowowoh! Mem heeft een comment achtergelaten! IK vind dat niemand daar kritiek op mag hebben, want zij is mijn moeder en heeft mij op de wereld gezet, en weet heus wel dat zei zei is en niet zij, maar dat zij dit waarschijnlijk per abuis verkeerd heeft geschreven ivm alle nieuwigheden omtrent het posten van comments.

10:56 p.m.  
Blogger Nynke zei...

@Mem:
Ik heb ze trouwens, denk ik, teveel water gegeven ipv te weinig. Ik ben te enthousiast.

10:58 p.m.  
Anonymous Freia zei...

Gelukkig Nynke, ik heb in jou mijn plantenmoordenaar-equivalent gevonden. Nu kunnen we een club oprichten.

8:51 a.m.  
Anonymous jazzper zei...

hier nog een flora serial killer. Heb al drie flora-CSI teams achter me aan.

9:07 a.m.  
Blogger Nynke zei...

Ik zeg: daar moet een hyve voor komen.

10:33 a.m.  
Anonymous Jelte zei...

Volgens mij was dat mem niet, hoor! Niet de echte.

9:08 a.m.  
Anonymous Arnoud B. zei...

Ik zeg, waar blijft de Partij voor de Planten?

2:48 p.m.  

Een reactie plaatsen

Aanmelden bij Reacties plaatsen [Atom]

Links naar dit bericht:

Een link maken

<< Homepage