06 maart 2007

Grrrrrrrrapevine!

Het fitnessleven gaat niet, zeker niet, over die spreekwoordelijke rozen waar men het wel eens over heeft. Het fitnessleven is vooral veel luctor en emergo, erg zweterig en erg Ramses Shaffyerig; spring, buk, duik, squad, hef, til en gedonder.
Het bodyshapen heb ik inmiddels aardig onder de knie, waarmee ik wil zeggen: ik weet nu dat je niet stoer de zwaarste gewichtjes moet pakken, omdat je echt voor lul staat als je de gewichtjes bij het trainen van je bingoflappen op je hoofd laat vallen, of als je van pure ik-hou-het-niet-meeeer zo'n trillende ader in je nek en een poephoofd (een alsof-je-zit-te-poepen-hoofd, red.) krijgt.
Het steppen daarentegen, daar houd ik mij voortaan verre van. Steppen is, denk ik, hetgeen de Here God bedacht heeft om de vrouwen te straffen, vanwege, jeweettoch, het akkefietje met Adam en Eva en de appel.
Terwijl de hele groep stepvrouwen moeiteloos de lerares volgt in een grapevinetje naar rechts, doe ik die beweging automatisch naar links. Als iedereen met een grote glimlach op de step heen en weer hupst, verzwik ik mij enkel en klap gracieus met mijn voortanden op de stepbank. Mijn haren plakken aan mijn gezicht vast, mijn t-shirt aan mijn lijf en mijn hoofd kleurt langzaamaan van 'neutraal' naar 'een tefal-pan zou nu aangeven dat je biefstuk gaar is'.
Maar je gaat door hè. Ook al klotst het zweet je onder de oksels -niet zozeer van de inspanning maar meer van schaamte- je zet moedig door. Uiteindelijk bedenk je je maar dat je je mede-cursisten in ieder geval een vermakelijke ochtend hebt bezorgd. De aanblik van jouw a-ritmisch zwiepende lichaamsdelen heeft hen in ieder geval iets te lachen gegeven.

Trouwens, mocht u denken: "Die Nynke houdt dat gefitness never nooit vol", weet dan dat Myrthe elke maandag trouw controleert of ik wel aan het fitnessen ben. Ik denk zelfs dat zij bij de fitnessschool is gaan werken om mij in de gaten te kunnen houden. Mocht ik dus verzaken, dan hoort u dat als eerste van Myrthe.

6 reacties:

Anonymous David zei...

Ik geloof het pas als ik het zie.
Voor en na foto's graag (nek en naar onder)!!

3:42 p.m.  
Blogger Nynke zei...

Illll!
Tis hier potverdrie geen piepsjo.

3:50 p.m.  
Anonymous Judith zei...

Je weet toch dat de gemiddelde stepfanaat het eerst drie weken stuntelend en struikelend heeft volgehouden, alvorens de spreekwoordelijke handdoek in de ring te gooien?!

Je kan het!

2:24 p.m.  
Blogger Arnout zei...

@nynke:
Waai not? :-)

2:33 p.m.  
Anonymous Zacherius8 zei...

Hoelang 'zit' je er nou al op? Een kleine drie weken?

Ik geef je nog een week, voordat je smoezen als : 'Ja maar die 50 euro per maand kan ik ook uitgeven aan schoenen' tevoorschijn tovert.

Zoniet, dan begin ik volgende week met fitnissesn, zo helpe mij God.

8:11 p.m.  
Blogger jack of hearts zei...

Grappig hoor, uitgeput naar links gaan als iedereen fris als een hoentje naar rechts gaat, dat heb ik ook altijd.

9:32 p.m.  

Een reactie plaatsen

Aanmelden bij Reacties plaatsen [Atom]

Links naar dit bericht:

Een link maken

<< Homepage