16 maart 2007

Hoer-a

22 jaar!
22!
Ik word oud, mensen! Ik begin mijn jeugdig elan al kwijt te raken.
Nog even en ik koop kleding bij de Miss Etam, neem ik een praktisch kapsel (van achteren lekker opgeknipt en het liefst ook nog een rood kleurspoelinkje), ga ik naar de Night of The Proms, bij voorkeur met collega's, draai ik cd's van Chris de Burgh, zeem ik mijn ramen regelmatig, bezoek ik musicals, bij voorkeur met de personeelsvereniging van mijn werk, en maak ik mij druk over mijn pensioensgat.
Maar zover is het nog niet. Ik ben nu nog maar tweeëntwintig en ik vierde dat gisternacht al, met Eva, Dree en Gepke in de Poort en daarna in café België. Om vier uur 's nachts stond ik, niet geheel meer nuchter, nietsvermoedende voorbijgangers toe te schreeuwen: "Ik ben járig! Jááááááárig! Dat is toch ge-wel-dig! Nou? Jaaaaaaaarig! Echt!", en kreeg en passent veel kussen van onbekende mannen.
Vandaag voelde ik me, èrg 22 en èrg katerig. Maar een lunch bij de Poort helpt dan. En de bezoekjes van lieve vriendinnen ook.
En nu ben ik net met mijn hele familie uit eten geweest. We deden de Bertolli-reclame na, aan een lange tafel met veel kletsende en lachende mensen en veel wild armgezwaai. Het is dat ik een nuchtere Fries ben, maar anders was het een mooi moment geweest om een speech te geven en in huilen uit te barsten vanwege al het geluk dat mij ten deel valt. Maar in plaats van huilen doe ik dan liever het meervoudsspel met mijn broers. Zo ben ik dan ook wel weer.
Lieven, dank voor alle bezoekjes, telefoontjes, smsjes, hyves-krabbels en mailtjes. Ze vervulden me me gelukzalige gevoelens. Zóveel gelukzalige gevoelens dat ik denk ik nu nog maar even de straat op ga om zwervers te knuffelen.
Hoer-a!

3 reacties:

Blogger jessica hall zei...

Gefeliciteerd meid! En dan wordt het nu tijd om "ik word" zonder "dt" te schrijven :-) Of komt dat door die kater?

1:05 a.m.  
Blogger Nynke zei...

Foooooooooooooooooooooooooook!

11:09 a.m.  
Blogger freia zei...

Gefeliciteerd!! Alsnog. Voel me dan wel weer oud vergeleken bij jou!! Jij gaat uit eten met je bertolli familie, maar ik zie er al uit als bertolli mevrouw!!!

11:02 a.m.  

Een reactie plaatsen

Aanmelden bij Reacties plaatsen [Atom]

Links naar dit bericht:

Een link maken

<< Homepage