19 april 2007

De KB: een oase vol hotboys.

Ik haal dus al een tijdje opeens al mijn vakken (Onbehandeld hout! Somebody! Onbehandeld hout!) en jakker nu dus met rasse schreden richting mijn bachelor-titel. Bij zo'n bachelortitel hoort een eindwerkstuk. Een eindwerkstuk klinkt alsof je daarbij iets in elkaar moet knutselen van twee oude wasmiddelpakken, drie closetrollen en dat je er dan met vingerverf een kleurig geheel van moet maken. En dat het dan een pennenhouder is, voor op je bureau.
Nou, het gaat dus net even iets anders. Ik ga, in opdracht van meester Wilbert, iets schrijven over de literatuurwetenschapper Gomperts. Daarvoor verzamel ik nu allerlei boekjes, en daarvoor ging ik vandaag naar de KB, De Koninklijke Bibliotheek in Den Haag.
Martha ging mee, want die komt daar de laatste tijd nogal vaak, en die kent het daar dus al helemaal, en zij kennen haar, want ik hoorde uit alle hoeken een uiterst hartelijk "Hee Mart! Ben je daar nou alweer? Gezellig!"
Het mooiste aan de KB zijn de mannen. Allemaal slimme, jonge, knappe mannen! Waar vind je zoiets nog? Ik had véél verwacht van de KB, maar dat? Nou nee.
Oh, en ze hadden ook alles wat ik wilde hebben aan leesmateriaal. en ruime werkplekken en veel rust. Allemaal ook belangrijk hoor. Ze hebben daar sowieso echt álles aan boeken en tijdschriften. Als je daar bij de balie vraagt naar de 'Burda' uit 1983, dan heb je 'em binnen een half uur. Echt. Het mag ook de 'TamTam' of de 'Knipmode' zijn hoor.
Dus ik heb direct iets moois aangevraagd bij de balie, en daar heb ik vervolgens twee gaatjes in geknipt en ben aan een leestafel met knappe mannen gaan zitten. Héérlijke dag gehad! Heerlijk!

1 reacties:

Anonymous Arnoud B. zei...

Den Haag voelde gisteren al anders. Nu weet ik waarom.

2:49 p.m.  

Een reactie plaatsen

Aanmelden bij Reacties plaatsen [Atom]

Links naar dit bericht:

Een link maken

<< Homepage