13 april 2007

Je laptop formatteren, en wat dat met je doet, als mens

Ik heb mijn eigen laptop geformatteerd en ik ben, geloof ik, nog nooit zo trots op mijzelf geweest. Vooral omdat ik het allemaal zélf heb gedaan. Sander van mijn werk gaf onbruikbare tips, mijn broer gaf onbruikbare tips, maar google, en in het bijzonder het forum van het Tros-programma 'Radar' hielp mij door het hele formatteergebeuren heen.
Toen ik uiteindelijk om één uur 's nachts klaar was heb ik door het openstaande raam "I'm the king of the world!!!!!!" geschreeuwd, waarop de buurvrouw haar bekrulspelde hoofd uit het raam stak en "hou gvd eens je kutbek teringwijf, er proberen hier mensen te slapen ja!" riep. En toen gooide ze een schoen naar mij, net zoals ze altijd in Hollywoodfilms doen.
Maar toen ik "ja maar ik heb eigenhandig mijn computer geformatteerd!" terugschreeuwde, zei ze: "Ooooh! In dat geval: you go girl! Mag ik mijn schoen dan weer terug?"
En daarna keerde de rust weer weder, en lag ik intens gelukkig door mijn eigen kunnen in mijn (inmiddels verschoonde en zonder Wim erin) bed.

14 reacties:

Anonymous Johan zei...

Haha, knap hoor!

5:29 p.m.  
Anonymous Johan (die van Zitvlees.nl) zei...

Je hebt dat ding toch net, waarom moet je die nu al formatteren?

6:22 p.m.  
Blogger Martha zei...

Wil je ophouden met mij zwart te maken op je log?

En de schoen was de verkeerde maat, ik wil een andere.

8:25 p.m.  
Anonymous jess zei...

YOU ARE THE KING OF THE WORLD. Want je hebt een heel nieuw woord verzonnen (formatteergebeuren) en ik ga het vanavond gebruiken tijdens de maandelijkse bijeenkomst van onze scrabble club!

9:05 p.m.  
Anonymous Anoniem zei...

Krijgen we bijna weer een bejaardenupdate?

10:36 p.m.  
Anonymous Anoniem zei...

Oh! Die scrabble grap is ECHT, ECHT, ECHT heel leem.

5:23 a.m.  
Anonymous Anoniem zei...

En ja. Je had dat ding toch net een maand. Waarom moest je em nu al formatteren dan?

K.J.

5:23 a.m.  
Anonymous arne zei...

a) als het gebruik van de woordcombinatie 'formatteergebeuren' niet te vermijden is, gebruik dan tenminste in de zelfde zin ook het woord 'stukje', en
b) ik twijfel bij die Titanic-referentie altijd of het nou "I'm on top of the world" of "I'm the king of the world" is. En dat weerhoudt me d'r altijd van om het hardop uit te schreeuwen.

8:43 a.m.  
Anonymous Arnoud B. zei...

Vanwege de Celine Dion-associatie die ik krijg bij het woord Titanic, zou ik je willen verzoeken deze überhaupt niet meer te gebruiken.

12:08 p.m.  
Anonymous arne zei...

Maar ArnoudB, sommige momenten vrágen gewoon om een "I'm the king / on top of the world". Hoe naargeestig dat ook is.
Ik persoonlijk haat Titanic meer om dat riedelige Iers-achtige fluitgeluid dat elke 3 seconden in de soundtrack zit. Mede de schuld van Seline D.

9:32 p.m.  
Blogger Nynke zei...

Het zat dus zo: ik had een automatische update per ongeluk weggeklikt, en blijkbaar maakt je dat bij je laptop direct een persona non grata en krijg je van je laptop dan direct een dikke vette middelvinger en anders nits.

Vandaar dus. Ik zal nooit meer een automatische update afbreken. En laat dit een leermoment voor jullie allemaal zijn!

12:29 a.m.  
Anonymous Botte van Friesland zei...

format c:
hoe moeilijk kan het zijn...

PS: buy an Apple (-;

10:35 a.m.  
Blogger Nynke zei...

Nee! Want nee! Je kunt een computer dus niet formatteren als deze aanstaat...

ZO makkelijk was het niet! Helemaal omdat alle internetfora zeiden dat ik een windows-cd nodig had, en die had ik niet (maar wel recovery-cd's).

Oempfr

10:57 a.m.  
Anonymous de gratis computern3rd zei...

volgende keer...leen je even van iemand een legale/illegale windows cd, stop je in je flaptop, start hem op, druk op F8, gaan naar de repair console en laat hem zichzelf herstellen. werkt vast, een geen formatteergebeuren meer nodig (ondanks de nerdy hipheid er van)

1:10 p.m.  

Een reactie plaatsen

Aanmelden bij Reacties plaatsen [Atom]

Links naar dit bericht:

Een link maken

<< Homepage