20 april 2007

Mijn moeder zei dat ik daar geen talent voor heb.

Sporten, dat gaat gewoon door. Ik sta steeds vaker op de krostreener, gewoon omdat ik dan een legitieme reden heb om niet aan mijn eindwerkstukopzet te hoeven werken.
Maar het werpt zijn vruchten af, want ik geloof dat ik een spierbal op voel komen. Geen grote spierbal, naturellement, maar wel een kleintje. Nou ja, op mijn arm zit nu een hard stukje waar vroeger van dat lillende vet zat, overdreven gezegd dan. Van dat vel dat zo gezellig meewiegt als ik enthousiast naar iemand zwaai, of wanneer er gewoon een sterke bries staat en ik iets met korte mouwen aanheb. Op een gegeven moment dacht ik: als ik niet oppas sla ik mezelf nog eens in het gezicht met die lillende kwabben. Maar dat is nu dus verleden tijd, want de spierbal is a-comin'!
Een paar weken terug had ik, aan de keukentafel -zoals dat hoort-, een gesprekje met mijn mem. Een gaat-alles-wel-goed-met-je-gesprekje. Dat kwam ook doordat ik de dag erna mijn huidige ex zou zien, en mijn moeder vindt hem een flapdrol, wat zo hoort, want daarvoor is zij mijn moeder. Maar ze zal nooit zeggen dat ze hem een flapdrol vindt, want ook daarvoor is zij mijn moeder, en moeders horen hun mening over mannen niet aan je op te dringen, behalve waar het gaat om Youri Mulder, want die vindt mijn moeder geweldig, en altijd als hij op TV komt dringt ze die mening aan mijn vader en broer op, die dan met hun ogen rollen zoals alleen zij dat kunnen.
Tevens is mijn moeder maatschappelijk werkster, dus die weet als geen ander hoe je een gaat-alles-wel-goed-met-je-gesprekje moet voeren, en ze kan dan ook van die hele grote droevige hondenogen opzetten waardoor je direct alles aan haar opbiecht. Die gesprekken voert zij de hele dag met jan en alleman, en gebruikt dan woorden als 'GKB' en 'video-home-training' en 'schuldsanering' en daar weet ze dan ook nog eens alles vanaf. En die mensen luisteren naar haar, want dat dwingt zij af, met haar grote droevige hondenogen.
We praatten over eetstoornissen, en over mijn recente fanatisme wat betreft sporten.
Ik: "Nou ja, een eetstoornis, dat is gewoon niets voor mij. Ik hou gewoon teveel van eten."
Mem: "Ja, jij hebt daar gewoon geen talent voor."
Ik: "Te weinig doorzettingsvermogen."
Mem: "Geen discipline."
Ik: "Ja, inderdaad."

Soms is het een goed iets dat je ergens geen talent voor hebt, geloof ik.
En zoals Cindy Pieterse al eens zei: "Ik had boulimia, maar ik vergat steeds te kotsen."

2 reacties:

Anonymous Reinier zei...

Cindy Wie!?

2:31 p.m.  
Anonymous Johan zei...

Iemand die al vanaf oktober 2005 zeer regelmatig blogt, kun je toch moeilijk van weinig discipline betichten?

3:38 p.m.  

Een reactie plaatsen

Aanmelden bij Reacties plaatsen [Atom]

Links naar dit bericht:

Een link maken

<< Homepage