18 april 2007

No more André Rieu.

Mevrouw de Waard is overleden. Ik vind dat ik dat jullie even moet melden, want ik schreef nog wel eens over haar. Hier en hier, bijvoorbeeld. En hier was ze ook. En hier. Ze deed namelijk altijd wel iets leuks. En door haar voelde ik me altijd erg gewaardeerd en geliefd, terwijl ze dat eigenlijk nooit letterlijk zei. Ze zei het alleen met haar ogen en door de manier waarop ze je arm beet kon pakken. Ik heb nog nooit een bejaarde met zulke lieve, vrolijke ogen gezien.
De laatste paar maanden waren niet zo goed voor mevrouw de Waard. Ze kon niet meer praten, en ze viel zoveel af dat er op het laatst maar heel weinig 'mevrouw de Waard' overbleef.
En nu is ze dus bij de Here God in de hemel, want zij geloofde daar stellig in. Ik hoop heel erg voor haar dat de hemel er blijkt te zijn, en dat Petrus haar bij de hemelpoort net zo enthousiast ontvangt zoals zij mij altijd begroette. En dat ze daar geen video's van André Rieu hebben, want daar had ze altijd een pokkehekel aan.
En dat ze daar ook 'en Adam sloeg Eva met de suukerbieten voor de kont' zingen.
Maar dat betwijfel ik.

7 reacties:

Anonymous Anoniem zei...

Ik denk dat mevrouw de Waard de andere hemelbewoners het suukerbietenlied wel even aanleert en....dat ze jou daar heel erg mist!

4:36 p.m.  
Blogger Kasper zei...

Gecondoleerd. Mensen die zo over André Rieu denken zouden niet zo mogen gaan.

7:51 p.m.  
Anonymous Coert zei...

Geen André Rieu in de hemel lijkt me een basisvoorwaarde. En anders wordt die vanzelf voor mevrouw de Waard ingesteld!

12:27 a.m.  
Anonymous Jelte zei...

Mooi stuk, Nynke.

12:30 a.m.  
Anonymous Johan zei...

Het suukerbietenlied: legendarisch. Dat wordt vast in de hemel gezongen!

3:11 p.m.  
Anonymous Jaap (broer) zei...

Dit is een beetje alsof er in een langlopende soap iemand doodgaat. Zoiets als "Who killed J.R.?" uit Dallas (of was het Dynasty?)

11:50 p.m.  
Anonymous Stefanie zei...

Ik moest huilen om je stuk! In combinatie met die andere stukjes over mevrouw de Waard.Vind dat je erg grappig maar dus ook erg mooi kunt schrijven.

Ik was al emotioneel instabiel hoor.

Maar dan nog.

9:55 p.m.  

Een reactie plaatsen

Aanmelden bij Reacties plaatsen [Atom]

Links naar dit bericht:

Een link maken

<< Homepage