25 april 2007

Nynke de Jong, op zoek naar haar innerlijke Peter- Jan Rens.

Zaterdagochtend stap ik op de trein naar Avignon. Geen big deal, zou je zeggen. Maar had ik al gezegd dat ik alleen reis? En dat ik het richtingsgevoel heb van een zo'n poppetje dat achter pacman aanholt om hem op te eten?
Laatst nog, toen ik Amsterdam het huis zocht van Jaap G: Ik liep totaal verward de Gerard Doustraat op en neer, terwijl Hayte bij Jaap uit het raam hing om mij naar het huis te leiden. Kent u dat programma nog, Labyrint? Dat programma met Peter Jan Rens, waarin kandidaat 1 in gele laarsjes op een blauw doek moest lopen, terwijl kandidaat 2 kandidaat 1 door een virtueel labyrint moest loodsen? Dat deden Hayte en ik ook. "Draai je om! Draai je om! Naar links! Naar li-hinks! Djiez Nyn!" En ik twijfelde ineens: is '70' nou een even- of een oneven getal? Dat heb ik ook altijd bij 'capoeira': ik weet dat je dat uitspreekt als 'ca-poe-eee-ra', maar ik zeg áltijd, ALTIJD, 'kai-poe-ra'. Nou, dat had ik dus ook ineens met 'even' en 'oneven': ik weet het wel, maar ik doe het verkeerd.
Nou ja, en nu moet ik dus alleen naar Frankrijk. Ik hoef gelukkig zo weinig mogelijk over te stappen, maar toch. Het zou zomaar kunnen dat ik ineens in Bottrop- Kirchellen, bij Oberhausen zit en in Warner Brothers Movie World, of Kernwasser Wunderland, of hoe het daar ook maar heet, hevig kotsend in een achtbaan beland. Of dat ik, zonder dat ik het zelf door heb gehad, op de boot naar Dover ben gestapt. Zoiets.
En als ik dan in zo'n trein zit, dan trek ik wel zo'n zelfverzekerde blik, mijn 'sisters are doin' it for themselves'/ 'I don't need a man' blik. Maar vanbinnen ben ik Kevin McCallister, op kerstavond, alleen thuis: "This is it. Don't get scared now."
Ik heb gelukkig de hele reis uitgeprint gekregen, dus technisch gezien kan er weinig misgaan. Verder heb ik al verschillende pakken Liga Continue en Sultana Hartig ingeslagen, dus de hongerdood zal het ook niet worden.
En toch denk ik, en vele familieleden met mij: er moét iets fout gaan. MOET!
Ik zal wel weer in de handen van een adolescentenlokker vallen.
Het wordt tijd dat ik mijn innerlijke Peter Jan Rens ga vinden.

7 reacties:

Blogger Kasper zei...

Heb je wel ook mentos fruit bij je? Je moet Mentos bij je hebben op zo'n reis!!

10:46 a.m.  
Anonymous johan zei...

"Montpellier" aanhouden, dan gaat het altijd goed. En op tijd uitstappen. Ik heb het al zeker 6 keer met de trein gereden en ik ben er altijd gekomen.

Veel plezier trouwens en we zien de foto's wel weer verschijnen.

11:44 a.m.  
Anonymous Freia zei...

Stop met je medicijnen en laat de stemmen in je hoofd weer toe. 'Lopen, lopen, lopen, STOP!' zullen ze tegen je zeggen. Handig toch?

7:14 p.m.  
Anonymous Arnoud B. zei...

Ik hoop voor je dat je in jezelf iemand anders aantreft dan Peter-Jan Rens.

7:25 p.m.  
Anonymous Anoniem zei...

Fantastische log Nynke! Mooooi

8:17 p.m.  
Anonymous Maeb zei...

Nynke, als het echt fout gaat kom ik je halen want je weet toch, scouting en zo.

Kijk in ieder geval naar de bomen, de kant met mos daar komt de wind vandaan. Al weet ik eigenlijk ook niet meer waarom en zo en hoe het dan helpt als je verdwaald bent, maar het heeft dus echt wel iets met de weg vinden te maken.

12:45 a.m.  
Anonymous Eva G. & Gerben v.d. L. zei...

He Nynke!

Als je in Engeland bent aangekomen, laat het maar weten. Ik heb hier in Londen nog wel een slaapplekje voor je! :)
Veel plezier!

12:57 a.m.  

Een reactie plaatsen

Aanmelden bij Reacties plaatsen [Atom]

Links naar dit bericht:

Een link maken

<< Homepage