21 april 2007

Oh Gamma-krant, met al je verborgen schatten etc.

Er is niets rustgevender dan kijken naar dingen die je niet kunt betalen en ook niet nodig hebt. Daarom koop ik zo nu en dan ook een woonblad, om me te vergapen aan dure hanglampen van Marcel Wanders of vilten stoeltjes van Hella Jongerius die het "bijvoorbeeld heel goed doen op je veranda." En dan denk ik: Hè lekker. Ik heb godzijdank geen veranda, dus hoef ik ook niet na te denken of ik een okerkleurige vilten chaise longue nodig heb die meer kost dan een jaar kamerhuur.
Het werkt relativerend, zoiets.
Zo lees ik ook graag de Gamma-krant. Daar staan ook altijd van die dingen in die ik totáál niet nodig heb. Cement, bijvoorbeeld, of een teakhouten werkbank. Als je allemaal dingen bij elkaar ziet die jij helemaal niet hoeft te kopen, voelt dat bijna als geld besparen, weet je dat? Bovendien heeft de Gamma ook de raarste dingen in de aanbieding, die dan de volgende ding bij mij losmaken:
  • Wat zou Verdi ervan vinden als hij zou weten dat er een toiletpot naar hem vernoemd is?
  • En een bijpassend hoekfontijn? (Verkrijgbaar in linker- òf rechter uitvoering!)
  • Wat is een verticuteermachine? (Je kunt bij aanschaf van zo'n ding wel een kruimeldief krijgen, dus ik vind em al <3)>Waarom verkopen ze tennisrackets bij de Gamma? Voor welke klus heb je die nodig dan?
  • Waarom heb ik nog geen meekleurende lashelm? En zal deze mijn leven significant verbeteren?
  • Wie heeft er in godsnaam achtentwintig schroevendraaiers nodig? (Ik zet de meeste meubels gewoon in elkaar met een nagelvijl; werkt prima hoor.)
  • Waarom maken ze binnendeuren altijd opzettelijk zo ouderwetsig-oude-kop-hals-romp-boerderij-achtig?
  • Hihi, er is een boiler die 'Heatboy' heet. Oh (L). Die wil ik.
  • Wat is een 'verhuislamp'?
  • W00000T! Noppenfolie is gewoon te koop! En het kost maar drie euro negenennegentig voor maarliefst tien meter! Weet je wel hoeveel uren plopgenot dat geeft?
  • Waarom heten meubels toch zo vaak 'Sonja'?
  • Voor maar 34, 95 heb je al een Cuprinol drukspuit waarmee je snel en eenvoudig 'bangkirai terrasolie' aan kunt brengen! Wat dat 'bangkirai' dan ook mag zijn. Waarop je die terrasolie aanbrengt, dat maakt niet uit. Fijn hè?
  • Lamellen? Wèh? Die zijn toch sooooooo nineties?
  • Wat zou Plato ervan vinden dat er veredeld vuren tuinhout naar hem vernoemd is? (Per plank maar 12,79!)

Ik kan met één zo'n krant echt uren zoet zijn joh. Echt.

9 reacties:

Anonymous Jelte zei...

Dat tuinhout leeft in grote groepen, dus moet het er wel democratisch aan toe gaan in die grote groepen. Ik verwacht geen slimme communistische leider onder het tuinhout.

12:55 p.m.  
Blogger F zei...

Ik denk dat vooral Plato er, gezien zijn filosofische inslag, een groot aantal vraagtekens bij zou zetten.

3:52 p.m.  
Blogger Jazzper zei...

Heb je ook al ontdekt dat je hele rollen kan kopen van Jus d'orange of appelsap verpakking? Dat is ook een grote shock om te ontdekken! Ik zou verder bijna me laten verleiden om je al die klusdingen uit te leggen zoals verticuteren, maar dat heb je toch niet nodig gok ik. Tenzij je op de begane grond woont.

6:52 p.m.  
Anonymous VanDale zei...

ver·ti·cu·te·ren (ov.ww.)
1 (de bovenste laag van een grasmat) losser maken door te bewerken met messen

1:24 a.m.  
Anonymous Johan zei...

Rommy is niet meer:

http://www.waldnet.nl/wn/nieuws/17200/Zanger_Rommy_57_overleden.html

7:41 a.m.  
Anonymous jazzper zei...

en het fjyrlrejepcentrum ook niet meer:
http://smartvannederland.nl/2007/04/23/grote-fierljepcrisis-in-zwaagwesteinde/

12:22 p.m.  
Anonymous jazzper zei...

zo dan

12:22 p.m.  
Anonymous Tom zei...

Ik wil echt al heel lang bubbeltjesplastic alleen ik dacht dat het te duur was. Dat ga ik dus zeker halen!!

9:21 p.m.  
Blogger Neeltje zei...

Weet je dat het ook heel leuk is om bubbeltjeplastic in je mond te doen en dan de bubbeltjes kapot te 'zuigen' als het ware? Wel denk ik dat bubbeltjesplastic giftig is, trouwens.

9:03 p.m.  

Een reactie plaatsen

Aanmelden bij Reacties plaatsen [Atom]

Links naar dit bericht:

Een link maken

<< Homepage