13 april 2007

Oja. Dus. Een vreemde vent in mijn bed.

Tegenover ons huis (tegenover mijn raam en ook tegenover het balkon van Martha) hangt een heel groot kunstwerk. Dit kunstwerk is een lichtinstallatie, maar staat tot op heden, senk God, niet aan. Nu wil de gemeente het kunstwerk weer aanzetten, maar dit zou betekenen dat Martha en ik, en anderen, in een flipperkast komen te wonen. Zoveel licht maakt dat ding namelijk. Het is een soort kermis voor je raam, maar dan zonder vrouw die door een microfoon 'tjop tjop tjop' roept. Het is echt Las Vegas op onze stoep. Ik denk dat ik er spontaan epilepsie van ga krijgen.
Daarom protesteren wij al een tijdje tegen het aanzetten van het kunstwerk.
Dinsdagavond ging de gemeente het kunstwerk testen en alsmede ook de lichthinder in onze kamers onderzoeken. Voor dat laatste kwam Wim langs. Wim leek op mijn oom Wim en bleek ook nog eens net zo aardig als mijn oom Wim.
Maar okee.
Het kunstwerk stond dus aan. Het kunstwerk geeft de volgende lichteffecten in mijn kamer:

BLAUW!!!

GROEN!!!

WIT!!!

donker.

BLAUW!!!!

GROEN!!!!

WIT!!!!!

donker.

Ook de mevrouw van de gemeente, die voorzitster is van het commité 'flipperkastenkunst is okee' vond het een beetje te licht allemaal. Wim, de lichtmeter, vond dat ook. Nadat hij bij Martha met een hele dure camera allemaal foto's had gemaakt om de lichtintensiteit te meten (Wim: "Ik werk alleen 's nachts." Martha: "Je kinderen zullen wel gedacht hebben dat je een weerwolf was.") kwam hij ook bij mij de lichthinder even checken:

Wim: "Mag ik wel even op je bed liggen? Dan zit ik zo dicht mogelijk op het kunstwerk en is de meting het nauwkeurigst."
Ik: "Tuurlijk Wim. Wat jij wilt."
Ik dacht: dan ligt er tenminste weer eens een man in mijn bed.
Martha: "Kijk aan, er ligt weer eens een man in je bed!"
Martha en ik: "WHAHAHAHAAHHAHAHAAA!!!!!"
Wim: "Ik hoor niks hoor. Ik hoor niks!"

Daarna ging Wim nog rosé met ons drinken en ging Wim ons dingen over TNO uitleggen en werden we allemaal vrienden voor het leven. Denk ik. Of het kunstwerk aan zal gaan? Ik houd u, zoals altijd, op de hoogte.

4 reacties:

Blogger Martha zei...

Ja, Wim was echt ok fo sho. Hij vond het ook helemaal niet gek / storend / vervelend dat we om het lichteffect luister bij te zetten op vol volume jaren '80 hits en een rolschaatsdisco, maar dan zonder rolschaatsen, ensceneerden op het balkon. En het bingospel was ook leuk; dat hij getallen riep en wij die op moesten schrijven.

Nee, dan de verkouden man op de stoep.

1:16 a.m.  
Anonymous Anoniem zei...

jammer.. dus hij lag technisch gezien niet IN je bed, maar OP je bed.

3:51 p.m.  
Blogger Nynke zei...

Ach joh, je moet een gegeven man niet uit je bed kijken...

3:52 p.m.  
Anonymous Johan zei...

Briljant geschreven!
Maar 't was niet bepaald een man die je in lichterlaaie zette?

5:32 p.m.  

Een reactie plaatsen

Aanmelden bij Reacties plaatsen [Atom]

Links naar dit bericht:

Een link maken

<< Homepage