24 april 2007

Spriet spriet spriet

Ik heb veel leuke vrienden. Vrienden die creatief zijn, humoristisch. Doorzetters, aanwaaiers, extraverten en introverten. Maar ze zijn me zo dierbaar omdat ze respect afdwingen, op wat voor gebied dan ook.
Dina ken ik al sinds de tweede klas van de middelbare school, toen we allebei op het gymnasium terechtkwamen. We zaten samen in het popkoor en waren beide heimelijk verliefd op die ene leuke trombonist van de bigband. In de jaren die volgden speelden we nog vaak samen, en in bandjes, op muziekavonden en kerstvieringen. Zij op piano en ik zong daarbij.
Na het gymniasium is Dina schoolmuziek gaan doen, omdat zij nu eenmaal het meest van muziek houdt, en ze er nog goed in is ook. En we kwamen ook nog bij elkaar in huis wonen, in Utrecht.
We zijn inmiddels vier jaar verder en vanavond had Dina de uitvoering van haar Integrale Eindproductie voor haar opleiding Schoolmuziek.
Vorig jaar, bij haar zangexamen, had ik al zitten huilen. Iemand zo bevlogen en talentvol van het podium zien spetteren; dat trek ik slecht. Dan gaan mijn traanbuizen van 'spriet spriet spriet'.
Vanavond was het nog veel erger.
Dina zingt volkomen relaxed, zo lijkt het, een stoer lied van Erikah Badu: *spriet spriet spriet*
Dina zingt een prachtig lied ('Der wie ris' van Nynke Laverman) in het Fries en draagt het op aan haar mem: *spriet spriet spriet*
Dina haar optreden is afgelopen en onder het applaus geeft haar moeder haar een bos bloemen: *spriet spriet spriet*
Dina vertelt dat ze zojuist van de jury heeft gehoord dat ze een TIEN heeft voor haar eindproductie: *nog veel meer spriet spriet spriet*

Het feit dat ik zo'n getalenteerd iemand ken maakt mij nederig. U hoort nog van haar mensen. Let op mijn woorden.

2 reacties:

Anonymous roosje zei...

spriet, spriet, spriet...

9:17 p.m.  
Anonymous Mikey zei...

Ik baal een beetje dat ik er niet bij was, ben namelijk nog steeds wel een sucker voor zulke 'spriet, spriet, spriet'-ogenblikken... Bel me als er weer zoiets op het programma staat, ok?!

1:37 a.m.  

Een reactie plaatsen

Aanmelden bij Reacties plaatsen [Atom]

Links naar dit bericht:

Een link maken

<< Homepage