15 april 2007

Wtf, OMG, eeeeh....TDK SA'90

Zo nu en dan moet je even met iemand over Milli Vanilli kunnen praten. Net zoals je soms zin hebt in koude poffertjes of in keihard zingen op de fiets heb ik zo nu en dan zin om het gesprek op Milli Vanilli te brengen. Want ik vind dat het verhaal van Milli Vanilli, een Griekse tragedie van het zuiverste water, behoort tot de canon van de erkende kroegverhalen, net als 'Ted van de Parre, wie was dat ook alweer?' en 'De vete Tonya Harding- Nancy Kerrigan'.
Maar als mensen zeggen: "Milli Va...wie? Huh? Ewah?" dan is de lol er gauw af. Ik wil niet de vertolker van het Milli Vanilli- evangelie worden. Pas ik voor. Portie - Fikkie, if you know what I mean.
Afgelopen vrijdag stond ik bij een turntable-concertje van Grandmaster Flash in Paradiso. In afwachting van de master stonden wij, de Zuid-Frankrijk- groep een beetje mensen te bekijken en mee te wiegen op de hiphopdeuntjes die de DJ uit de boxen liet schallen. Ik praatte met Meneef, die niet mijn neef is, maar die we wel allemaal zo noemen, met dank aan Jaap G. Meneef gaat mee naar Frankrijk, maar eigenlijk ken ik hem helemaal niet. Ik weet alleen dat hij goed is in het vervoegen van Latijn.
Enfin, Meneef en ik praten en maken grappen en ineens hebben we het over Milli Vanilli. "Maar ze hadden wel een leuk liedje", zegt Meneef. Ik: "Hoe ging dat liedje ook alweer?"
En toen zong Meneef het liedje van Milli Vanilli.
Mijn mond viel open. Ik was oprecht gelukkig. <3. Dingen vielen op hun plek. De zon brak door de wolken etc. Mensen die liedjes van Milli Vanilli kunnen zingen, compleet met gebalde knuistjes en de ogen een beetje dicht vanwege inleving in de materie, die mensen moet je koesteren. KOESTEREN! Die mensen wil ik maar wát graag in mijn kennissenkring. Zuid- Frankrijk gaat de shitbom worden, maar echt.

(Laatst zong iemand de tune van de 'Ducktales' voor me. Dat was ook zo'n moment. Pure euforie, man. Ik zoek nog iemand die de tune van 'Growing Pains' uit zijn hoofd kent. Iemand? )

17 reacties:

Anonymous Arnoud B. zei...

De brandende vraag is nu natuurlijk wel wélke Milli Vanilli-knaller gezongen werd.

´Milli Vanilli´, dat volgens Wikipedia overigens Turks is voor ´positieve energie´. Dit hadden ze Rob moeten uitleggen.

1:18 p.m.  
Anonymous iamzero zei...

TDK!! Wat is er van TDK gekomen, vraag ik me dan af. We hebben nooit fatsoenlijk afscheid genomen, TDK en ik.

5:32 p.m.  
Anonymous Johan zei...

Show me that smile again (Ooh show me that smile)
Don't waste another minute on your cryin'
We're nowhere near the end (We're nowhere near...)
The best is ready to begin

Ooh...
As long as we got each other
We got the world spinnin' right in our hands
Baby you and me...
We got to be...
The luckiest dreamers who never quit dreamin'

As long as we keep on givin'
We can take anything that comes our way
Baby rain or shine...
All the time...
We got each other
Sharin' the laughter and love


En de muziek: As long as we got each other

6:55 p.m.  
Blogger Nynke zei...

Ja maar dit is dus niet de bedoeling! Zo kan ik ook alle leuke liedjes bij elkaar googelen...
Het gaat erom dat ik je dan ergens spontaan tegenkom en jij ineens dat liedje zingt. Zoiets.

Maar afgezien daarvan: dank! Veel dank!

6:59 p.m.  
Anonymous Johan zei...

Dat snap ik, maar dat wordt lastig als de kans klein is dat ik je tegenkom. Maar troost je, ik wist het nummer nog (ook zonder Google), dus als ik je ooit voorbij fiets, zal ik het voor je zingen, ok?

8:19 p.m.  
Blogger Michiel zei...

Ik kwam niet verder dan dat "as long as we got each other"...

maar dan kan aan de rose liggen

en is op zich ook best een aardige basis voor een huwelijk, dunkt mij

bovendien kreeg ik meteen weer een enorm truien-gevoel. Droeg iedereen in die serie altijd een trui ofzo?

Michael Seaver, heette die. Toch?

11:03 p.m.  
Anonymous jazzper zei...

sowieso de tijd van bandjes. Zo had je natuurlijk een 90 minuten CrII bandje met aan de ene kant Greenday (nookie) en aan de andere kant Smash van Offspring. Dat paste keurig. En de top40 kon je ook mooi tapen vanaf de radio. Klassiekers als Bros, NKOTB, U2, color me bad, etc.
Maar Nynke, jij bent toch van '89 ongeveer, wat weet jij er van? ;)

1:47 p.m.  
Anonymous Freia zei...

Ik had een vrij neurotisch vriendje toen, die de bandjes uit elkaar sloopte om ze in te korten met een scalpel. Hij kon niet zo goed tegen de lege stukken aan het einde.

2:08 p.m.  
Anonymous jazzper zei...

hoe deed hij dat aan de B-kant dan? Bedoel, als hij daar ook corrigeerde, kon hij daarna kant A weer doen, etcetera, etcetera. Zo houd je in een rap tempo van je BASF 90 minuten bandje nog maar weinig over...

2:39 p.m.  
Anonymous Jelte zei...

@ jazzper: Nynke van '89? Hm.. nee iets eerder hoor;)

2:52 p.m.  
Anonymous jazzper zei...

die stijlvorm heet "overdrijven". Ik mag hopen dat Nynke aka de Neerlandica, dat herkent. :p

3:14 p.m.  
Anonymous Thom zei...

Uit mijn hoofd:
*Girl you know it's true! Ooh-ooh-oohoo- i love you-hou! tam tam tam tiedam*

Heb je de lezertjes ook verteld dat ze enorm goed kunnen soundmixen?

5:25 p.m.  
Blogger Nynke zei...

Ik snapte het, Jasper :)

5:38 p.m.  
Anonymous Jelte zei...

;)

7:55 p.m.  
Blogger freia zei...

Beste Jazzper,

- Hij nam eerst de A kant op,
- sneed m vervolgens af (de band),
- zocht een CD die precies op de B kant paste (dit kon varieren van De Kermisklanten tot het Requiem van Mozart, als t maar paste)

Tenminste, ik denk dat het zo ging. Meestal was ik van verveling al in een ondoordringbare trance geraakt.

11:55 a.m.  
Anonymous Johan zei...

Milli Vanilli, TDK... Goh: da's een eeuwigheid geleden!

5:55 p.m.  
Anonymous Frank zei...

Ze zijn een film over Milli Vanilli aan het maken.

2:35 a.m.  

Een reactie plaatsen

Aanmelden bij Reacties plaatsen [Atom]

Links naar dit bericht:

Een link maken

<< Homepage