09 mei 2007

Da-hag.

Hebben jullie de DAG van gisteren gezien? Die nieuwe gratis krant?
Jooooooo!
Het blijkt dat dat hun lay-out-man een bijzonder ernstige visuele handicap heeft. Want hoe kun je anders die adhdishe lay-out verklaren? Er waren, for crying out loud, zelf belangrijke stukken tekst met geel gearceerd! Iieieieie! Niet doen! Le-lijk!
DAG heeft gezegd dat het zich van andere gratis kranten wil onderscheiden door veel gebruik van foto's.
Bij 'veel foto's' denk ik automatisch aan zo'n rood verrekijkertje waar je zo'n ronde schijf met kleine dia's in moest stoppen, waardoor je op een duidelijke, rustige manier iets leert over, bijvoorbeeld, wilde dieren:

*klik*
Een gems in gestrekte draf.
*klik*
Een verveeld kijkende waterbuffel.
*klik*
Een gapende leeuw.

(Als iemand weet hoe zo'n ding ook alweer heet...I wanna know, y'all)
Overzichtelijk. Duidelijk. Leerzaam. Dit in tegenstelling tot DAG, die je met een stortvloed aan foto's een soort visuele flipperkast aanbiedt waaruit ik met geen mogelijk het belangrijkste nieuws kan filteren. Neeltje stond er wel in, trouwens. Maar bij haar was het ook alleen haar foto die echt opviel.

7 reacties:

Anonymous Zezunja zei...

Yups, ik weet hoe dat heet.
Dat heet een viewmaster.

9:19 a.m.  
Blogger Nynke zei...

Tenks! <3

9:20 a.m.  
Anonymous Arnoud B. zei...

Yo, als ze een viewmaster zouden geven bij DAG, dan zou ik serieus overwegen het gaan lezen. Echt.

7:11 p.m.  
Anonymous iamzero zei...

Dat heet toch geen viewmaster? Die dingen zijn zo oud dat ze wel een Nederlandse naam moeten hebben.
En ik zei al definitief DAG tegen DAG toen ik ZAG dat ze openden met HALLO REGEN. Ik bedoel, hallo!

8:57 p.m.  
Blogger Jazzper zei...

stereoscoop Nederlands genoeg?

10:35 p.m.  
Blogger Daan zei...

Stereoscoop? Welnee! Viewmaster! Zeker weten. Mijn oma heeft zo'n ding en zelfs die van haar heet Viewmaster. met Disneylandplaatjes.

Het kasteel van Doornroosje

klik

Goofy en twee kleuters

klik

Kapitein Haak op een écht polyester piratenschi[

11:08 p.m.  
Blogger Neeltje zei...

Nou zeg! En ik deed nog wel zo mijn best! Heb wel lekker 75 euro verdiend!

8:58 p.m.  

Een reactie plaatsen

Aanmelden bij Reacties plaatsen [Atom]

Links naar dit bericht:

Een link maken

<< Homepage