07 mei 2007

De week die is geweest.

1. Hij zit achter het masker in de film 'V voor Vitesse'. Ja, echt.
2. Shenkie! Shenkie in de koelkast! 'Shenkie' is de nieuwe hit van De Jeugd van Tegenwoordig en het is werkelijk het allervetste nummer allerooit. Daarom hebben we 'em de hele vakantie grijsgedraaid. En de clip die erbij hoort! De clip! Kijk em hier en weet ineens wat er nog aan jouw waterkoker ontbreekt: Inderdaad, een epileptisch knipperend lichtsnoer en een jongen met een ontbloot bovenlijf.
3. 'Sohee!' of 'Sudderen!' Download het liedje 'Sudderen', van Extince, Kubus en Don Diablo. Het is echt <3. Vooral de zin: "dus ik laat het in het midden als een decolleté" is zo....zo....TE MOOI!
4. Een scheet laten. Dat gebeurde dus. Bas heeft er dagenlang last van gehad.
5. 'Ottelie, wil je met me trouwen?' (Ik hoef waarschijnlijk niet te vermelden dat ik keihard stond te snotteren. En dat alles op de Mont Ventoux, waar het op de top -1 graden celsius was. Ik zeg: fokking romantisch. FOKKING!)
6. Poepen. Er werd sowieso enorm veel gepoept, en gepraat over poep. Er is één keer zelfs geapplaudisseerd omdat één van de mannen het bewonderenswaardig lang had volgehouden op de WC. Met de Esta dus. Chapeau!
7. Nutella gaat altijd overal zitten waar het niet hoort, waardoor je altijd zo'n schoonheidspukkel à la Cindy Crawford boven je lip krijgt. Maar dan dus niet gemaakt van moedervlek, maar van chocopasta.
8. Gayelord Mueslirepen smaken naar het braaksel van een golden retriever met lintworm. Nee: naar het braaksel van een golden retriever met lintworm die net per ongeluk een overdatumse bloemkool heeft gegeten. En: ze lijken een beetje op uileballen in mueslireepvorm. Smerig! En, hoewel ze pretenderen maaltijdvervangers te zijn, kon ik, en mijn medereizigers met mij, na het eten van een Gayelord nog gewoon een hele warme maaltijd op. Maar die naam hè, die maakt gewoon alles goed. Ik bedoel: gayelord. Mwuhuhuhahahahaaaaaaaaaa!
9. In ieder geval niet dezelfde onderbroeken. Wel hetzelfde boek ('Tirza') en precies dezelfde muziek. Frappant.
10. Toen wij boven op de Mont Ventoux stonden te wachten op onze renners, kwam er ineens een jongen in kort shirt en korte fietsbroek de top opgefietst. Het was een knappe jongen, zo zagen wij, en hij had het nogal koud. Waarom? Nou, omdat het dus -1 was! (Let ff op jah!) Karen en ik dirigeerden hem richting onze auto omdat hij zelf verder geen aanmoedigers had. Wij, de dames, dachten aan zijn accent te horen dat hij uit België kwam, en noemden hem daarom ook 'De Belg'. "Moet de Belg ook soep?" en "Wanneer gaat de Belg naar beneden?" Het bleek een volbloed Groninger te zijn, die semiprof was. Hij haalde de top in -als ik me niet vergis- één uur en vijfentwintig minuten. Chapeau! Hulde aan de knappe Belg! Groninger! Knappe Groninger! Onze mannen hebben het dus ook allemaal gehaald, wat echt geweldig is, want de wind woei dwars door je broek heen, en het regende, en het was koud. Ill!

Enfin. Jullie zijn weer bijgepraat. Het was mooi. Ik wil weer terug.

5 reacties:

Anonymous CasaSpider zei...

Koetjesrepen imme koelkast, haha hij is goed.
O ja, ik werk soms met een collega die Gaylord heet.
Weet je zeker dat het bij jou Gayelord is met die e ertussen?

5:14 p.m.  
Anonymous Arnoud B. zei...

Groningen ligt nota bene naast Friesland. Hoe kun je nou zo´n accent misplaatsen?

7:04 p.m.  
Anonymous Johan zei...

Hmmm, België ligt in ieder geval ónder Friesland ;-)
En idd zijn de accenten nu niet echt vergelijkbaar. Maar ach, detail. Toch?

7:05 p.m.  
Anonymous Johan zei...

Foto's?

7:39 a.m.  
Blogger Rutger zei...

Hee Nynke, goeie quotes in Nobiles. Dat je het weet:-)

9:45 a.m.  

Een reactie plaatsen

Aanmelden bij Reacties plaatsen [Atom]

Links naar dit bericht:

Een link maken

<< Homepage