08 mei 2007

Ik moet op zoek naar een uitvaartverzekering, geloof ik.

Ik ben nu 22 jaar oud en zie mezelf als voorwaardelijk volwassen. Nog niet helemaal, want ik heb nog altijd geen espressoapparaat, of een auto, of een auto met achter de chauffeursstoel een hanger voor een colbertje. Wel heb ik laatst nieuwe washandjes gekocht, die kleuren bij mijn handdoeken. Dus mensen, ik doe mijn best en ik ga vooruit. Maar met kleine stapjes hè.
En zei een beroemde filosoof al niet eens: haastige spoed is zelden goed? Daarom.
Gelukkig zijn mensen van mijn leeftijd ook vaak nog niet zo druk met volwassen worden. Dat is een hele troost. Mensen die ik ken die ook 22 zijn liggen veelal in de goot, verprutsen hun studie, hebben een stomme, nergens op uitlopende relatie of kunnen alleen maar Pizza Fungi koken. Of een combinatie daarvan. Natuurlijk heb je ook de succesvollen, maar die houden het vaak liever stil. Bedankt daarvoor! Troostrijk!
Maar nu las ik laatst op Hyves (wat zou ik zijn zonder hyves? Een nietig, onwetend iemand die nergens bijhoort! Dat zou ik zijn!) dat een klasgenote van de middelbare school, precies een maand ouder dan ik, inmiddels èn getrouwd is, èn in verwachting! En niet eens omdat ze Gristen is! Nee! Gewoon omdat ze van haar vriend houdt!
Wat de FOK is dat nou weer?!?
Zit ik inmiddels al in de trouwen-en-baren-doelgroep? Nou? Nou? Dat is toch van de gekke! Ik ben 22! TWEE-EN-TWINTIG!
Wij tweeëntwintigjarigen horen een fludderstudie te volgen, telkenmale verliefd te worden op onbereikbare (want bezette of beroemde) mensen, horen een koffiezetapparaat te hebben dat het alleen doet wanneer je de boel op strategische plekken met pleisters bijeen houdt, horen aan het eind van de maand blut te zijn en horen geen uitvaartverzekering te hebben.
En horen niet, ik herhaal: NIET te trouwen en kinderen te baren.
Niet dat ik niet blij ben voor haar hoor. Tuurlijk wel. Hartstikke leuk joh.
Maar ik krijg ineens het gevoel dat ik haast moet gaan maken.
Heeft er iemand thuis een espresso-apparaat staan dat hij of zij nooit gebruikt?
En weet iemand het nummer van DELA?

10 reacties:

Anonymous Johan zei...

Telt een Senseo ook als espresso-apparaat?

3:21 p.m.  
Blogger Nynke zei...

Noooooooo! NOOOOOOOOOO!
Oh Johan, hoe dúrf je zoiets te zeggen!

4:01 p.m.  
Anonymous Anoniem zei...

1) na je trip naar "la douce france" wéét je dus duidelijk het verschil tussen senseo & espresso...
2) "la réalité ne se forme que dans la mémoire" zei proust ooit, droom dus lekker verder weg over frankrijk, en geen paniekvoetbal spelen over het "heden", nynke...
3) "hier" in vlaanderen maakt Koen Wauters (v clouseau) reclame voor Dela : een mens zou voor minder bang worden v ouder te worden of dood te gaan - en dus al helemaal bang je dàt nummer op te snorrelen
;-)
groet, 2ldmoe/b

5:21 p.m.  
Anonymous iamzero zei...

Ik ben 29 en toen mijn nog oudere collega bekendmaakte dat ze zwanger was, was dat nog steeds een gruwelijke schok. Maar een kind van 3 weet dat een Senso niet voor espresso-apparaat kan doorgaan.

6:24 p.m.  
Anonymous iamzero zei...

En een Senseo al helemaal niet.

6:27 p.m.  
Anonymous Anoniem zei...

Hoi!

Ik ben 25, getrouwd , zwanger en woonachtig in Zuid Frankrijk, maar maak je geen zorgen... Ik ben van het type twaalf studies dertien ongelukken ;-)

6:44 p.m.  
Anonymous Johan zei...

Ik geloof niet dat ik jullie hoef uit te nodigen voor koffie?

7:43 p.m.  
Anonymous jess zei...

Nynke, ik ben 36, kind, getrouwd, maar nog steeds aan de fludderstudies, nog steeds verliefd op onbereikbare mannen en nog steeds elke maand blut. Ik heb nog steeds geen espresso apparaaat en je hebt me overtroffen als het om washandjes gaat (alhoewel ze die hier in amerika niet kennen, wel "gastendoekjes", maar daar begin ik niet aan). De enige momenten dat ik me 'volwassen' (lees: oud) voel, is als jij zegt dat je pas 22 bent.

9:10 p.m.  
Anonymous Davide zei...

hmm, hier staat een eenvoudige DeLonghi weg te stoffen.... iemand?

12:31 p.m.  
Anonymous Sweetlikehoney zei...

@Nynke
Inderdaad zijn die eerste kindjes, trouwerijen (op die leeftijd!) schokkend. Meestal (niet altijd) mensen zonder leven. Of misschien was dat in 'mijn tijd' (niet zo lang geleden hoor) zo.
Lekker je eigen gang gaan. Flutstudies blijven volgen en zeker nooit volwassen worden. En een goede espresso kan je beter in Italië drinken.

@Jess
Hè Heerlijk Jess, dank je wel voor de opbeurende woorden.

11:46 p.m.  

Een reactie plaatsen

Aanmelden bij Reacties plaatsen [Atom]

Links naar dit bericht:

Een link maken

<< Homepage