14 mei 2007

En dan ga ik nu even het begrip 'minnares' aan het begrip 'Feyenoord' koppelen. Moet je opletten:

Ach, lieve lezers, zullen we er anders weer even een intermenselijk fenomeen bijpakken? Over die kroegsituaties had u in de comments ook veel te melden. En dat zie ik graag. Een beetje communicatie onderling. Hrmmmmm.
Daarom nu een volgend fenomeen: de minnares. Ik zeg minnares, omdat ik nu eenmaal vaker over minnaressen hoord dan over minnaars. Ik ken zelfs 'live' een meisje dat voorheen een minnares was (nu heeft zij die man succesvol losgeweekt van zijn eega). Zij is dus een -zo zou je het kunnen noemen- succesverhaal. Maar zo gaat het niet vaak hoor mensen! In waargebeurde woensdagavondfilms gaat het in ieder geval nooit zo!
Minnares zijn lijkt me echt ver-schrik-ke-lijk. Alles moet stiekem. Echte gevoelens kun je maar mondjesmaat toelaten. Andere vrouwen hebben vaak directe een negatieve mening over je escapades. Je hebt plakkerige, anonieme rendez-voutjes in schimmige motels met epileptisch knipperende sfeerverlichting. En met kerst sta je toch bij je ouders weer alleen onder de mistletoe, zodat je oom Herman je weer vol op de bek kan pakken, waarbij zijn priksnor akelig prikt en hij in je oor lispelt: "Zooooo meisje.... nog altijd geen man hè? He hehehehehehee!" En dan grijpt hij naar je kont.
Bij minnaressen zie ik ook direct zo 'n vrouw voor me die op kerstavond (ja, ik weet het: minnaressen zijn er niet alleen met kerst, maar ik associeer het daar gewoon mee, dus laat me!) in een fabuleuze jurk met een duizelingwekkend decolleté in haar eigen keuken zit. De mascara zit uitgesmeerd op haar wangen, en ze lepelt hevig snikkend een voordeelbak huzarensalade leeg, omdat haar minnaar uiteindelijk toch bij zijn vrouw wilde zijn. De radio speelt zachtjes 'Last Christmas' en ze hoort aan de andere kant van de muur de buren lachen en christmas carols zingen. Ondertussen duikt zij in de koelkast om te kijken of ze nog rolmopsen in huis heeft. En dan visualiseert ze haar bezette liefdespartner in een gezellige ecru kabeltrui die zijn eigen vrouw erotisch ligt te behagen. Op een berenvel. Voor een knapperend haardvuur. En dat ze dan samen lachen en hij zijn kabeltrui uittrekt. En dan wordt het allemaal nog veel erger, en moet de minnares aan de cointreau om de boel te verdringen, waardoor ze heel misselijk wordt en op eerste kerstdag met wederom uitgelopen mascara de toiletpot moet omarmen.
Een triest beeld, en tevens de beste waarschuwing voor jezelf: word nooit zo! Nooit! Ga voor beschikbare mannen. Je wilt niet de 'Feyenoord' van je eigen leven worden: dat je overal net naast grijpt en Leo Beenhakker je moet komen redden.
COME OOOOON! Feyenoord?

8 reacties:

Anonymous Gr.R. zei...

Ah, je hebt besloten dat het toch een kansloze missie was en dat hij niet weg zou gaan bij zijn vrouw en zijn bloedjes van kinderen, ondanks de succesverhalen?

12:25 a.m.  
Blogger Nynke zei...

Hahaha!
Was het maar waar: dan gebeurde er tenminste eens wat.
Nee hoor, niet alles waar ik over schrijf maak ik zelf mee. Ik heb namelijk ook een heel groot inlevingsvermogen. Echt.

12:35 a.m.  
Anonymous roosje zei...

ik ben heulemaal overtuigd...

12:42 a.m.  
Anonymous CasaSpider zei...

Nu ben ik benieuwd hoe jij het feit dat Feyenoord wel de enige Nederlandse club is die deze eeuw een Europese prijs heeft gepakt vertaalt naar het minnares zijn...
Don Leo heeft overigens een voorliefde voor de bezemkast!

2:58 a.m.  
Anonymous Thom zei...

Ik denk dat ik toch liever gered wordt door Leo Beenhakker dan dat ik enige knusse uurtjes met oom Herman zou moeten doorbrengen.

3:18 a.m.  
Anonymous Jazzper zei...

jammer Nynke, jammer... Hele stuk geskipt naar de laatste paragraaf waar je het verpest :p

zeker zo'n 020 mooi weer fan, he? of meer een kaatsfan?

9:17 a.m.  
Anonymous Celia zei...

Oh jee Nynke, ik ben niet overtuigd. Zou ook gek zijn, gezien ik er gemakshalve even vanuit ga dat je met dat succesverhaal mij bedoelt :-) Had nog heel wat voeten in aarde hoor, en zijn eega noemt me nog steeds met enige regelmaat een homewrecking fatherfokking slut, máár: ze zijn uit elkaar, inderdaad, en hij gaat niet meer terug. Mocht dat wel gebeuren, dan eet ik stante pede mijn sok op. Kan ik meteen zeggen dat ik als minnares betere seks heb (gehad) dan met al mijn scharrels van daarvoor bij elkaar! Nee, minnares zijn is helemaal zo gek nog niet...

5:28 p.m.  
Anonymous Gr.R. zei...

Ja, nee, ja, nee, ja, nee, ik lees toch wat rancune in het bericht. Ook met die sneer na, richting Feyenoord. Was hij Feyenoordfan?

Gr.R., puik tussenderegelsdoorlezert...

6:09 p.m.  

Een reactie plaatsen

Aanmelden bij Reacties plaatsen [Atom]

Links naar dit bericht:

Een link maken

<< Homepage