09 mei 2007

Ken-je-Nynke-quiz

Sommigen van jullie lezen mij nu al een tijdje, en zijn dus al redelijk veel over mij te weten gekomen. Het is nu aan jullie de beurt om te laten zien hoeveel jullie eigenlijk onthouden hebben. Kennen jullie mij eigenlijk wel? Daarom de volgende opdracht: hieronder staat een gesprekje. Het is een gesprek tussen dhr. Smulders, onze docent van het vak 'Libertinage' en een aantal van zijn leerlingen. Eén van die leerlingen ben ik. Vraag: wie ben ik? Als je het goed hebt, ken je me officieel en ben je mijn vriend en wil ik je dus in mijn hyveslijst o.i.d.

Leerling A: Maar waarom wilde van Leeuwen in de oorlog dan zo graag naar Engeland?
Smulders: Nou ja, dat was vrij gebied. Veel Nederlanders wilden oorlogsvrije gebieden.
Leerling A: Maar het was toch supermoeilijk om in Engeland te komen?
Smulders: Ja, maar dan zou hij wel een vrij man zijn.
Leerling B: Hij had ook naar Zwitserland kunnen gaan.
Leerling A: Waarom heeft hij dat dan niet gedaan?
Leerling B: Dan zou hij alsnog door bezet gebied moeten reizen.
Leerling C: En het was in die tijd erg moeilijk om Zwitserland in te komen, de grenzen werden erg streng bewaakt.
Leerling D: Het is anders de familie uit de 'Sound of Music' wel gelukt hoor.

We ben ik? Nou? Nounounounounou?

15 reacties:

Anonymous Zezunja zei...

Ook dat weet ik weer.
Tu es le D.
Dit is de ik-etaleer-mijn-kennis-dag.
Kom maar op met die hyvesuitnodiging.

11:26 a.m.  
Anonymous Anne zei...

Leerling D, zonder twijfel. ;)

12:34 p.m.  
Anonymous ace zei...

Jij kunt nóóit leerling D zijn, want jij had vast geweten dat dat de familie Von Trapp was. Toch? Nounenounounou?

1:21 p.m.  
Anonymous Celia zei...

Haaaaha Nynke, dat is weer niet moeilijk. En je zei toch wél dat het Von Trapp was? nounounounou?

1:26 p.m.  
Anonymous Jelte zei...

Ja, hier is niks aan.

2:31 p.m.  
Anonymous CasaSpider zei...

Ik twijfel tussen leerling D en Smulders...

2:44 p.m.  
Anonymous Anoniem zei...

Ik dacht eerst A, maar het is duidelijk D!!

6:45 p.m.  
Anonymous Arnoud B. zei...

Je zou me erg teleurstellen als je niet het antwoord van leerling D zou hebben gegeven.

7:09 p.m.  
Anonymous iamzero zei...

Ik twijfel tussen leerling D en de leerling die in dit gesprekje wijselijk haar mond hield.

8:59 p.m.  
Anonymous Anoniem zei...

d!

12:50 a.m.  
Anonymous Freia zei...

Jij bent degene die in Zuid-Frankrijk een kwartetspel speelt met mijn broer in de categorie 'kale knarren'. HAHAHAHHA!!

10:15 a.m.  
Anonymous Eke zei...

Leerling D, uiteraard. En dat wist ik zonder af te kijken bij de anderen. Gelukkig zijn we al hyvesvriendjes

5:18 p.m.  
Anonymous Karel zei...

Misschien een leuk weetje: de echte Von Trapps gingen niet naar Zwitserland maar naar Italie!

11:27 p.m.  
Anonymous roosje zei...

DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD!!!!!!!!!!!!!!!!!
(en nou een moeilijkere svp...)

10:54 p.m.  
Anonymous jess hall zei...

D

3:20 a.m.  

Een reactie plaatsen

Aanmelden bij Reacties plaatsen [Atom]

Links naar dit bericht:

Een link maken

<< Homepage