23 mei 2007

Met dank aan Florence

12 mei was de dag van de verpleging. Ja, dat bestaat. Naast de dag van de secretaresse, de dag van de mantelzorg en de dag voor geleedpotigen met homo- danwel biseksuele gevoelens is er ook de dag van de verpleging. En dat is op 12 mei omdat dat vroeger de verjaardag van Florence Nightingale was. Dus pwèèèèp *roltoeterimitatie* voor Florence.
Wat verwacht je van de dag van de verpleging? Bejaarden die je volproppen met droste-flikken en zelf zonder morren wéér de videoband van André Rieu op het Vrijthof gaan kijken. Frisgewassen, strakgestreken verpleegstersjasjes. Dr. Ross. Dr. Carter. Dr. McDreamy. Serpentines.
Maar dat heb je dus niet op 12 mei. Wel krijgen wij altijd een cadeautje. W0000t! En weet je wat we dit jaar hebben gekregen?
Een zaklamp met èn een kompas, èn een alarm erop! Nou! Zo! Maar het ding is zo zwaar dat je, mocht je ooit bruut en vooral onvrijwillig de bosjes in worden gesleurd door een man in een beige trenchcoat, je hem het beste met dit apparaat een ferme pets op de fontanel kunt geven, want dat heeft meer effect dan het zielige gekerm van het alarm.
Maar: dan komt nu iets met een paard en een bek. (Wat ik trouwens raar vind: een paard is toch een edel dier? Dan zou je toch 'een gegegeven paard niet in de MOND mogen kijken'? Naja.)
Dus, lief Bejaardentehuis: tenks. De volgende keer dat ik in het pikkedonker van mijn fiets af word gesleurd (wederom: dan heb ik het over de onvrijwillige variant) heb ik in ieder geval een zaklamp bij me om mijn brute mevrouwenlokker mee in het gezicht te kunnen schijnen. Mits ik dat ding heb opgeladen, natuurlijk.

6 reacties:

Anonymous iamzero zei...

ik word... (kuch)

10:19 p.m.  
Blogger Nynke zei...

sorrysorrysorry...haastklus.

10:22 p.m.  
Anonymous Anoniem zei...

netjes dat je een paardenbek een mond noemt, anders zou je menig paardenliefhebber voor de kop stoten

11:21 p.m.  
Anonymous Arnoud B. zei...

@ anoniem: je bedoelt ´hoofd´ in plaats van ´kop´, denk ik.

11:50 p.m.  
Anonymous Anoniem zei...

nynke word precies oud.... op een maand tijd klasseert ze zich eerst (zie post v 25 april, "innerlijke peter jan rens) tot de door adolescentenlokkers geviseerde leeftijdsoort, tot nu ineens al vallend onder de mevrouwenlokkers-slachtoffers...
het gaat snel in deze wereld hè ?
2ldmoe/b

8:28 a.m.  
Blogger Martha zei...

Hee,

Mag ik dat ding lenen vanavond? Dan vecht ik nl de volgende episode uit in de vete die 'inhalige huisbaas eist verhoging van de huur dmv het aan ons doorberekenen van een aluminium pui (die wij niet hebben)' heet.

10:39 a.m.  

Een reactie plaatsen

Aanmelden bij Reacties plaatsen [Atom]

Links naar dit bericht:

Een link maken

<< Homepage