30 juni 2007

Er schuilt een Jochem van Gelder in ons allemaal, y'all.

De komende tijd zullen jullie hier wat meer Jochem van Gelderesque verhaaltjes lezen, omdat ik twee nieuwe oppaskindjes heb, en ze zijn zo leuk dat ik denk dat zij de oplossing zijn voor alle oorlog en honger in de wereld.
Meisje J. is vijf en wil graag later kunstenares worden. Meisje F. is drie en blijkt 's avonds soms huilend wakker te worden, maar ze knapt erg op van samen met haar oppas de herhaling van South Park kijken. De aflevering dat Mr. Garrison Mr. Slave mee naar school neemt omdat hij ontslagen wil worden vanwege zijn homoseksualiteit. Gelukkig kwam meisje F. pas bij me zitten toen de gerbil al in het darmenstelsel zat. "Hee...een muisje! Een muisje in een tunnel!" "Euh, ja."
Meisje J. kan heel goed radslagen maken. En heel goed kletsen. Ze vroeg me hoeveel broers en zusjes ik had. "Drie broers", zei ik. "Vier kindjes? Van dezelfde mama?" vroeg ze, licht verbijsterd. "Jup, zei ik, allemaal van dezelfde mama." "Vier? Zoveel? Goh, ik wist helemaal niet dat dat bestond!"
Verder moest ik haar het sprookje van het meisje met de zwavelstokjes voorlezen. Ik zat in een morele impasse: moest ik op mijn eerste oppasdate direct een verhaaltje voorlezen waarin een kindje doodgaat? Hoe ver is een vijfjarige qua rouwverwerking? Toen heb ik er maar een happy end van gemaakt:
"Het meisje werd helemaal warm van de lucifers, en ze begon te dromen. En toenneh...eh...toen kwam er een oude man met een lange grijze baard, en die zei: "Wat doe jij hier, helemaal alleen in de kou op oudejaarsavond? Kom mee, ik heb thuis een pan tomatensoep met ballen op het vuur staan. Dan kunnen we samen oud en nieuw vieren." De man tilde het meisje op en droeg haar naar zijn huis, waar ze soep aten. En ze leefden nog lang en gelukkig. Zo."
Ze vond het een mooi verhaaltje.
Ik vond het een mooi verhaaltje om over mijn oppaskindjes te vertellen.

3 reacties:

Anonymous claver zei...

nee! nee! geen praatjesmakers neeeeeee!

4:00 p.m.  
Blogger TSH zei...

Jochem van Gelder is een christelijke pedofiel met een ternauwernood onderdrukt verlangen om een anustatoeage te laten zetten.

1:50 p.m.  
Anonymous Hayte zei...

Oja, Nyn. In dit Youtube-filmpje zit wel het geniale einde van Montell Jordan's "Get it on tonight"

"My baby is stressin' me.. Pwawa pwawa.."

http://www.youtube.com/watch?v=rSu42nqJGO0

11:01 p.m.  

Een reactie plaatsen

Aanmelden bij Reacties plaatsen [Atom]

Links naar dit bericht:

Een link maken

<< Homepage