04 juni 2007

Fingerspitzengefühl

Mijn vinger, waar ik tijdens het MIT een bal op heb gehad, stond na twee weken nog altijd scheef. Geen goed iets. Vrijdag heeft de dokter er een blik op geworpen, en daarna de röntgenafdeling van het Diakonessenziekenhuis, en daarna de spoedeisende hulp aldaar, en toen wéér de röntgenmannetjes, en net toen ik een punthoofd begon te krijgen van de speurpuzzeltocht door het Diak en al dat vingergekoekeloer zei men dat ik maandag maar naar de plastisch chirurg moest.
Dus daar was ik, vandaag. Hij, een jonge gladde vent met schoenen met hakjes (ja echt!!! Mhiiiii!) vond het er ook niet jofel uitzien. Er zit namelijk een scheur in mijn pees, en er is een stuk bot losgeschoten. En daarom moet ik woensdag geopereerd worden, zodat ze met ijzerdraadjes (ja, echt) het stukje bot weer vastmaken aan een ander stuk bot, zodat ik straks weer concertpianiste kan worden.
Maar die operatie, daar heb ik het niet zo op. Al word ik maar plaatselijk verdoofd, mag ik mijn mp3-speler inhouden en hebben ze me valium (!!!) beloofd; ik blijf het maar niks vinden.
In mijn hoofd zing ik Paul de Leeuw's 'Flink zijn' en ik probeer mezelf in te prenten dat ik woensdag toch te gedrogeerd ben om me dan nog druk te maken over flauwvallen o.i.d.
Fruitmanden kunt u bij Martha afgeven, trouwens.

PS: De dag na de operatie mag ik volgens het instructieboekje geen belangrijke beslissingen nemen. Dus, mocht je me donderdag te huwelijk willen vragen: wacht even een dag. Dank.
Bij de foto: een ingeteepte vinger en een bijpassende pruillip.

Naschrift: Het Towely- grapje is inmiddels gemaakt. En terecht. Ik denk ook dat ik woensdag op de roesuitslaapzaal 'Funkytown' ga zingen.

13 reacties:

Blogger F zei...

Heb je een bal op je vinger gehad, werpt de dokter er ook nog een blik op! (Te flauw, excuses.) Sterkte, trouwens!

12:24 p.m.  
Anonymous arne zei...

Wie tf is Towely?

1:20 p.m.  
Anonymous Anoniem zei...

*noteert vrijdag in zijn agenda*

Als we ooit gaan trouwen, dan moeten we maar dicht bij een ziekenhuis gaan wonen, ook voor mijn breekbare botjes wel praktisch.

Maarre, sterkte.

6:17 p.m.  
Anonymous Arnoud B. zei...

Maar goed dat je geen bal op je pruillip hebt gekregen.

7:06 p.m.  
Anonymous Hayte zei...

Beste Arne,

Ik ken je niet, maar ik kan wel stellen dat je opvoeding enige hiaten kent. Towelie is de genetisch gemanipuleerde pratende handdoek uit South Park. Een bijkomende karaktereigenschap is dat hij regelmatig high wordt en vervolgens zegt:"I have no idea whats going on..." Zijn optreden is onderandere te bewonderen in de episodes "Towelie" (episode 508) en "A Million Little Fibers" (1005). Ik hoop je voldoende te hebben geïnformeerd.

Groet,
De broer van Nynke

7:29 p.m.  
Anonymous roosje zei...

en nog wel je ringvinger...

11:42 p.m.  
Anonymous Fingerspitzen- zei...

gefühl

3:12 a.m.  
Anonymous Anoniem zei...

je mag deze foto ook wallpapersized posten, kunnen we het telkens bij de opstart besterven van medelijden...
2ldmoe/b

7:18 a.m.  
Blogger Nynke zei...

Ja, want ik ben dus heel erg zielig he.
Dat je het even weet.
Leef met me mee, alsjeblieft.

En Hayte: Senks bro! Zo hoort het!

10:08 a.m.  
Anonymous Anoniem zei...

wallpaper uploaden maar, zelfs "be it on your flickr-page"
+ je moet 't verband op z'n minst ook met een handtekening v een bekende nitwit versieren hè (kan je het veilen op eBay achteraf) ;-)
2ldmoe/b

4:05 p.m.  
Anonymous Anoniem zei...

Och, fanke! Beterskip! Nu ik dit schrijf lig je waarschijnlijk onder 't mes (whoehoe) (lig je eigenlijk? Of mag je blijven zitten?) Maareuh, ik duim voor je! (euh.. naja) Sterkte! X Grietje

2:17 p.m.  
Anonymous Jaap zei...

...en een pratende handdoek die op een cijfertoetsenbord heel muzikaal "The melody of Funky Town" kan spelen...

Jaap, de andere broer van Hayte

8:22 p.m.  
Anonymous Jaap zei...

Daarnaast heeft Towelie ook de volgende spreuken op zijn naam:
"Don't forget to bring a towel!"
"I'm not a towel, you're a towel!"
"Do you wanna get high?"
Je moet er maar opkomen.

Jaap, niet de broer van Hayte en Jaap, maar wel de neef van Me Neef.

3:52 p.m.  

Een reactie plaatsen

Aanmelden bij Reacties plaatsen [Atom]

Links naar dit bericht:

Een link maken

<< Homepage