11 juni 2007

Liefde in tijden van kapotte vinger III

Het drukverband mocht er gister af. Ik, 'stoertje' is my middle name, zou dat zelf wel even doen en er dan zelf een nieuw verbandje omheen prutsen.
Ik haalde het verband er laag voor laag af.
Eindelijk zou ik zien waar ik de afgelopen dagen zo ziek van was geweest.
Het resultaat van mijn rendez-vous met dokter McDiak.
Mijn vinger in de steigers.
Ik haalde de laatste sliert verband van mijn vinger.
-Ik voer de suspense even op-
Toen ik zag wat hij met mijn vinger had gedaan, stond mijn hart even stil.
En daarna wilde ik braken.
En huilen.
En flauwvallen.
En dat alles tegelijk, en dat braken ook nog het liefst over mijn vinger heen.
En ik hoorde 'skriet skriet skriet', net zoals in die Hitchcock-scène met die vrouw in de douche.
Dus ik belde Martha, want die is altijd maar één trap van mij verwijderd.
Martha kwam met een nat washandje, tegen mijn flauwvallen.
Dat hielp.

Kort gezegd: het lijkt alsof één of andere maniak uit zo'n wijvige, saskianoorderige polderthriller mijn vinger met een nietmachine heeft lopen verminken. Uit wraak. Vanwege overspel o.i.d. Het is echt illlllll!
Maar ik klamp mij vast aan het idee dat morgen over een week de hele ijzerwinkel er weer uit mag en ik weer concertpianiste kan worden.
Maar die dokter McDiak, daar heb ik het niet meer zo op.

(Hi! De woordverificatie voor het publiceren van dit stukje is 'rukpoema'. Hi!)

3 reacties:

Anonymous Coert zei...

Foto, foto, foto!

3:02 p.m.  
Blogger Martha zei...

Ja, mensen, een tip. Als Nynke een beetje flauwvalt, dan moet je een nat koud lapje op haar doen en (indien nodig) na een paar minuten zeggen dat ze wel weer terug kan komen. Dat doet ze dan ook gewoon.

Coert; google afbeeldingen: 'nietjes', dito: ' vinger' en dan over elkaar visualiseren. Zo dus ongeveer.

6:44 p.m.  
Anonymous Anoniem zei...

lap, nu is McDiak ook al ni goe meer : ge verslijt gij nogal mannen jong : meer en erger dan uwen vinger....
ik kom d'ollandse grens ni meer over : 't is ni veilig mè u daar !
;-)
2ldmoe/b

4:31 p.m.  

Een reactie plaatsen

Aanmelden bij Reacties plaatsen [Atom]

Links naar dit bericht:

Een link maken

<< Homepage