17 juni 2007

Mijn dorp, ik weet nog hoe het was, de boerenkind'ren in de klas

Het dorp waar ik geboren en getogen ben wordt genoemd in het Volkrant Magazine van afgelopen zaterdag!
Een welgemeend w0000t! lijkt me hier op zijn plaats.
Het dorp heeft namelijk maar 250 inwoners en verder alleen een kaatsveld, een loonbedrijf, een dorpshuis en iemand die eendenkorven en stappentellers verkoopt.
Het dorp lijkt dus ook een beetje once-upon-a-time-in-the-westerig, maar dan dus once-upon-a-time-in-the-high-northerig. We hebben ook van dat tumbleweed dat een beetje doelloos door de straten heenrolt. En wanneer er dorpsfeesten zijn hebben we ook wel eens een pistolenduel, maar dan zonder pistolen maar mèt dat mensen elkaar in het water van de Opvaart gooien van pure frustratie. En dan hebben we ook gangfights, maar dan dus tussen de onderlinge straten, en dan heet het een zeskamp. En dan wint onze straat.
Dat dorp, waar nooit meer iets is gebeurd sinds buurman Bezema met zijn auto door de achtermuur van zijn garage reed, wordt gewoon genoemd in het Volkskrant Magazine. Inclusief oom Rob, onze buurman, van wie wij altijd cola met slagroom kregen, omdat dat volgens hem echt onwijs lekker was.
Ik denk dat dit nog ruiger is dan die ene keer bij de barbecue toen S. met O. wilde vechten omdat hij met zijn vrouw stond te dansen. Of toen S. T. in het water gooide tijdens de zeskamp omdat hij het niet met de arbitrage eens was.
Ons dorp telt mee, mensen. We staan namelijk in de Volkskrant.

2 reacties:

Anonymous roosje zei...

nynke bedankt! als ik ooit in jullie dorp kom zal ik oppassen voor s.

10:37 p.m.  
Blogger Nynke zei...

Ja, dat zou ik zeker doen! Want dis S. is dus één en dezelfde persoon!!! En ik zou wel een Enkhuizer Almanak kunnen vullen met roddels en anekdotes over hem. Maar hij is heel sterk, dus laat ik dat niet doen...

11:14 p.m.  

Een reactie plaatsen

Aanmelden bij Reacties plaatsen [Atom]

Links naar dit bericht:

Een link maken

<< Homepage