05 juni 2007

Mijn ziektenkostenverzekering: een door mij pas ontdekt ding.

Verzekeren, dat is niet echt mijn ding. Ik vind een verzekeringspolis uitzoeken vervelend en stom en zeker niet iets waar ik op een verloren zaterdagmiddag eens lekker induik. Je hebt van die mensen die eindeloos polissen kunnen vergelijken en bekant een orgasme krijgen als ze een polis hebben gevonden die drie euro goedkoper is dan hun huidige verzekeringsding. Ik beschimp die mensen graag, deels vanwege stomvindheid, maar stiekem ook uit bewondering, omdat die mensen weten waarover ze praten.
Ik, daarentegen, ben keurig verzekerd, maar de props daarvoor gaan naar mijn vader, omdat hij ooit met niet aflatend geduld maar ook met enige dwang in zijn stem mij sommeerde verzekerd te zijn. Als ik mijn vader niet had om mij daaraan te herinneren was ik waarschijnlijk alleen zelfverzekerd geweest, en niet gewoon verzekerd.
Kee. Ik ben dus verzekerd, ook kwa ziektenkosten. Maar waarvoor allemaal? Tot voorkort wist ik dat echt niet. Maar nu met de algehele vingermalaise moest ik toch eens gaan uitzoeken of ik dat hele poliklinische gedoetje niet zelf hoefde te betalen. Gelukkig heeft de Friesland, mijn zorgverzekeraar, een handig dingetje waardoor je precies kunt zien waar je wel- en niet voor verzekerd bent. Zo weet ik nu dat ik eenmalig een plaswekker vergoed krijg, en dat ik een glutenvrij dieet maar mooi zelf moet financieren. En mocht ik ooit behoefte hebben aan een poliklinische behandeling van psoriasis, dan mag dat wel dertig keer! Voor niks! Ik moet daarvoor wel naar ziekenhuis Nieuweschans in Groningen, maar soit! Dertig keer een hunkerige broeder die mijn schedeldak masseert! Een knappe McDreamy die mijn fontanel bekietelt! Waar moet ik tekenen?
Alleen het invriezen van mijn sperma wordt niet gedekt.
Hiii.
Dekken- sperma!
HIIIIII!

3 reacties:

Anonymous Anoniem zei...

Bedankt voor een ontzettende klotedag weer helemaal geweldig maken met dit stukje!

6:42 p.m.  
Anonymous Arnoud B. zei...

Oh Nynke, je bent de BNN onder de weblogs. En, dat is natuurlijk een compliment voor je baanbrekende, gezondheidsbewustzijnkwekende bijdragen. Echt.

10:48 a.m.  
Blogger bladergroen zei...

Nynke, sterkteeeeeeeeee!!!! Hopelijk ben je er morgen bij Libertinage!!! Met een ingepakte vinger!!!

3:23 p.m.  

Een reactie plaatsen

Aanmelden bij Reacties plaatsen [Atom]

Links naar dit bericht:

Een link maken

<< Homepage