15 juni 2007

Wanneer lelijkheid een trend is


'Lekker lopen' is voor mij best een levensprioriteit hoor. Net zo belangrijk als 'krentenbollen op voorraad hebben', 'regelmatig nieuwe oorbellen kopen' en 'meezingen met het oeuvre van ABBA'.

Dat 'lekker lopen' doe ik het liefst op Allstars, of mijn ballerina's die ik ooit van Dirtzen overnam en die Maayke laatst al met superlijm in elkaar moest plakken, vanwege accute doodgaanheid. Of op mijn havaianas. Of op mijn blote voeten. Ik loop altijd wel lekker.

Maar nu heb ik een probleem, en het gaat over Crocs. Die schijnen dus zo lekker te lopen dat je wanneer je erop loopt spontaan je plas laat lopen van pure ontspanning. Santiago de Compostella schijnt een fluteindje te zijn wanneer je op Crocs loopt. Mensen met Crocs aan hun voeten schijnen alleen nog maar koprollen te kunnen maken, om zo hun pure euforie aangaande die podo-verwenners te uiten.

Klinkt als hrrmmmmm, maar waarom. Ik herhaal: waarom. Waarom maken ze die dingen dan zo KENKELELIJK? Anita Meijer zou zeggen: why, tell me, why. En daar sluit ik me bij aan. Niet alleen hebben ze die dingen in de meest afschuwelijke kleuren, waarvan zelf een kleurenblinde nog zou zeggen: "nounounou moet dan nou zó, mensen?", maar het zijn eigenlijk ook gewoon klompen met gaten! Dus ze zijn niet eens waterdicht! En ze zijn van plastic! Met zo'n raar gespje op je hiel!

Nu heb ik ooit gezegd: "Als dat* een nieuwe trend wordt....dan zal ik wel weer de eerste zijn die er achteraan hobbelt" maar ik denk dat ik met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid kan zeggen dat Crocs voor mij gewoon een klomp too far zijn.

Ik kan er nog op terugkomen, want ik blijf een sucker for fashion, maar even: mocht je me in Crocs zien, schop me er dan uit. Een ferme tik tegen de schenen zal helpen.


*Het ging om van die dunne cowboystropdasjes, red.

17 reacties:

Anonymous Wendy© zei...

En dan kosten ze nog 40 euro ook!!!

2:03 p.m.  
Anonymous Robin zei...

Nee maar echt, ze lopen wel heel lekker. Mag ik ze wel gewoon als sloffen gebruiken?

Maar verder zijn Crocs natuurlijk gewoon het paspoort der ongeiligheid, ja.

2:09 p.m.  
Anonymous iamzero zei...

Ik vind ook dat ze alleen die groene met goed fatsoen Crocs mogen noemen.

3:23 p.m.  
Anonymous Anoniem zei...

Birkenstocks dan? ook een discussie waard.

3:40 p.m.  
Anonymous J. zei...

AMEN!

3:48 p.m.  
Anonymous eva zei...

birkenstocks vallen onder het kopje cult, en dan mag alles.

al moet ik zeggen dat ik blij ben dat meneer birkenstock nu wat hippere modellen heeft ontworpen dan de klassieker met gespjes, net als de crocs in alle kleuren (met prent) leverbaar.

5:33 p.m.  
Anonymous Jaap zei...

Martijn M (zojuist getrouwd) heeft ze ook. En mijn andere collega en vriend Jeroen de R.

Shame on them, want ze zijn idd lelijk.

8:20 p.m.  
Blogger Nynke zei...

Noujaaaaaaaaa!!!!!

Martijn ook?
Schaam op hem! Ben wel benieuwd hoe die dingen staan onder een trouwpak...

10:06 p.m.  
Anonymous Anoniem zei...

dat geeft je toch te denken....xxot

11:06 p.m.  
Anonymous Jazzper zei...

Martijn maar erger nog Jeroen? Is hij helemaal van God los ofzo? Hoe kan het! Die gaan een zwaar weekend krijgen in het najaar... Toch niet naar school mag ik voor ze hopen? In mijn omgeving rukken ze ook al op, maar ik vorm een bastion tegen deze fashion ellende.

11:23 p.m.  
Anonymous Jelte zei...

Zwemlesherinneringen... No, why!!!?

11:27 p.m.  
Anonymous arne zei...

Ze lijken toch vooral op waterschoenen, die dingen die je (ik wel in elk geval) altijd aan moest als je in een een meditereaan land in een met scherpe kiezels afgezette waterval wilde spelen, en waarin je in de jaren 70/80 al niet dood gevonden wilde worden. Als juveniel / kleuter / peuter / teenager i.e..

Laat staan als adult.

Maar ja, er zijn ook nog steed mensen die naar 2xDuran luisteren.

10:19 a.m.  
Anonymous Botte van Friesland zei...

Afgelopen winter lag ik in een bijna onontvouwbare deuk voor de tv toen op de stadszender reclame voor deze dingen werd gemaakt als 'de nieuwe trend, helemaal hippperdepip'! Ik dacht dat het een grap was.
Dit is het lelijkste schoeisel dat de mensheid heeft voorgebracht. En er wordt op gelopen. In Amsterdam. Het is een belediging voor stoeptegels.

11:05 p.m.  
Anonymous JW zei...

WOOHOO, Thailand heeft nynkeslog gedeblokkeerd gisteren dus ik kan ook weer meelezen.

Ik ken mensen (vind het moeilijk om ze vrienden te noemen) die uitgaan in die dingen.

8:16 a.m.  
Anonymous freia zei...

Nog halen de Crocs het niet bij de anticonceptie-uitvinding van de eeuw: de pantykous.

5:26 p.m.  
Anonymous Anoniem zei...

maar je hebt ze nu ook met sleehak, kijk maar op crocs.com bij de "sassari"

6:42 a.m.  
Blogger bladergroen zei...

Oh fok, dacht ik dat ik de eerste was die klaagde over crocs op mijn log, was jij me al voor! Spuit Elluf..... tot morgen!

10:21 p.m.  

Een reactie plaatsen

Aanmelden bij Reacties plaatsen [Atom]

Links naar dit bericht:

Een link maken

<< Homepage