03 juli 2007

Hier bestaan geen superlatieven voor, of het moet 'oooooooooooooooooooh myyyyyyyyyyyyyyyyyyyyy gooooooooooooooooood!!!!!' zijn.

Dat de Spice Girls weer bij elkaar komen. En dat ik daar nog niets over geschreven had.
Dat is een redelijk hiaat in mijn nieuwtjesverslaggeving.
Maar moet u weten, ik heb er gewoon de superlatieven niet voor. Want ik was, nee, ben echt een megablubberpower* fan van de Spice Girls.
En nu zullen al die oudere jongeren die deze site bezoeken wel weer kreunen dat we nu een generatiekloofje hebben, maar ik persoonlijk heb daar nogal schijt an.
Want omg de Spice Girls.
Wtf.
Djiez.
Mijn zolderkamertje hing van onder tot boven vol met posters met daarop hun lelijke travestietentronies. Ik playbackte ze drie jaar lang non-stop. Meestal was ik Posh, omdat ik toen nog een bobkapsel had. Liever was ik Ginger, want halllloooo!!! Op je elfde is er niets mooiers dan met behulp van je moeder's make-updoos jezelf om te toveren tot een soort prepuberale Dame Edna. En dat je daarbij dan een meiden-van-de-keileweg-outfit aan mag, en niemand een wenkbrauw optrekt omdat iedereen ziet dat je Geri bent, van de Spice Girls.
En dan die Songteksten. Vooral 'Spice up your life' is echt een pareltje, met daarin een niet onbelangrijk aandeel voor de 'la' en verder een couplet dat iemand alleen heeft kunnen schrijven onder invloed van grote hoeveelheid verdovende middelen of anders heeft de schrijver waarschijnlijk eerst een kwartier met zijn lippen om de uitlaat van een ronkende auto gezeten. Anders kan ik het volgende tekstueel gezien niet verklaren:

Yellow man in Timbuktu
Colour for both me and you

Kung fu fighting

Dancing queen

Travel spaceman

And all that's in between


En nu komen ze dus terug. Met een Best-Of CD, en een tour. En ze haten elkaar, zo verklapt nu.nl. Heerlijk! Ik wurm mij met geweld weer in mijn Spice Girls T- Shirt (want dat heb ik, bitchez!) . Ik ben er klaar voor. Nee, ik ben er megablubberklaar voor.


* houd vast dat nineties- vocabulaire! Cling to it!

5 reacties:

Anonymous Adam zei...

Stiekem vond ik ze ook wel leuk... en aan je megablubber te merken, komen we van dezelfde Telekids-generatie met de MegaBlubberPowerrrrrrRace.

1:24 p.m.  
Anonymous Jazzper zei...

Ik zie wel een schisma in de familie de Jong. Naar mijn weten zijn tenminste Jaap en Hayte nog van de drie dikke dames, rembo en rembo, purno, de broertjes, max laadvermogen, etc, etc generatie en jij dus van de commercielen? ;)

2:39 p.m.  
Anonymous Anoniem zei...

SOOO TRUE!
spice girls for life enzo!

1:49 p.m.  
Anonymous Jelte zei...

Jazzper komt eng dichtbij;-)

3:09 p.m.  
Anonymous Arnoud B. zei...

Een minuut stilte lijkt me gepast op zo´n moment.

12:14 p.m.  

Een reactie plaatsen

Aanmelden bij Reacties plaatsen [Atom]

Links naar dit bericht:

Een link maken

<< Homepage