23 juli 2007

Ik rijd qua loggen even mijn karretje in de poep, sorry daarvoor.

  1. Ik krijg een nieuwe kamer in mijn huis. Die ben ik nu aan het schilderen. Gelukkig was mijn vader zo lief om me vandaag te komen helpen. Mijn vader kan namelijk schilderen als een Hollandse meester. Ik daarentegen laat een spoor van verfvernieling na waarbij ik me kan meten met een mislukte G8- demonstrant met een meisjesworp. De verf zit bekant overal, behalve waar het moet zitten. Maar het wordt mooi, en als ik er zit zijn jullie allemaal uitgenodigd voor thee met een kaakje op mijn nieuwe kamer.
  2. Ik kijk de tour.
  3. Ik kijk de tour en kan mijn ogen er niet vanaf houden.
  4. Ook al is het een vlakke etappe en gebeurt er geen fuk.
  5. Dan nog. Dan kijk ik nog.
  6. 'Apatisch' is denk ik het goede woord.
  7. Ik gebruik alleen nog maar uitdrukkingen als 'hij staat geparkeerd!', 'dit is Onboogeriaans!' en 'hij rijdt zijn karretje in de poep!'
  8. Ook al was dat alles niet van toepassing op mijn schilderende vader.
  9. Ooit krijgt u weer een proper logje van me.
  10. Echt.
  11. Als de tour is afgelopen en mijn kamer spic en span is.
  12. Lator!

6 reacties:

Blogger Kasper zei...

Morgen is een rustdag in de Tour; hoe dat te overleven?! Ik ben bang dat ik me de hele dag ga voelen alsof ik achterstevoren op de fiets zit. Alsof ik de hele dag in de vla trap. Alsof ik, ja, Mayonaise ben.

8:39 p.m.  
Anonymous Bas zei...

En vergeet 'linkeballen' niet! Er gaat geen dag voorbij, of Maarten Ducrot weet wel weer een wielercliché te herhalen.

8:46 p.m.  
Anonymous iamzero zei...

'Tsjonge Herbert, als je daar toch rechtdoor rijdt...'
'Ja, dan daal je nog harder.'
Ik krijg het snot voor de ogen van dat melige gedoe de hele dag.

9:59 p.m.  
Anonymous Thom zei...

@Kasper: hahahaha, het bleef inderdaad angstvallig stil nadat 'tante Herbert' over de op achterstand fietsende Ivan Mayo, de hilarische toespeling 'mayonaise' maakte :)
De Franse taal kent trouwens ook mooie staaltjes wielrjargon:
Pédaler avec les oreilles (met de oren fietsen), être chocolat, pedaler carré (vierkant rondfietsen), être à la campagne (op het platteland zijn, i.e. helemaal alleen op achterstand binnenkomen), voir la sorcière aux dents vertes (De tovenaar met de groene tanden zien, oftewel de hongerklop krijgen). En vergeet de chasse-patate (aardappeljacht) niet.

1:30 p.m.  
Blogger Sanne zei...

waar kijk je dat dan op he he he? Je zou je televisie bij het grof vuil zetten!

2:38 p.m.  
Blogger Wiegertje zei...

Omg! Ik dacht dat ik de enige was die enthousiast haar lunch in het rond sproeide toen die ene zo heel als-kut-op-dirk-gewijs 'Mayonaise.', zei! Ik had natuurlijk kunnen weten dat dat niet zo was, etc.

Ohohoh, die Vino.

(Ik kijk de tour voor het eerst en devoot.)

11:25 a.m.  

Een reactie plaatsen

Aanmelden bij Reacties plaatsen [Atom]

Links naar dit bericht:

Een link maken

<< Homepage