13 juli 2007

Korenslag, een bloedstollend spannende apotheose.

Even een opbiechtdingetje: ik heb verzaakt als razende reporter. Ik zou voor u Korenslag kijken en er hier enthousiast verslag van doen. Helaas zat ik met B. bij de Italiaan, waar ze jammergenoeg geen beamer en zo'n groot wit scherm hadden om live de finale van Korenslag te kijken. Minpuntje voor de Italiaan.
Gelukkig was ik nog net op tijd voor de grande finale: Lee Towers. Ja: Lee. Leen Toren ging 'You never walk alone' zingen, met de koren. En serieus: het klonk nergens naar. Misschien stoot ik nu de verstokte Lee- fans voor het hoofd door dit met veel aplomb te beweren, maar echt. Lee maakte weinig indruk met zijn croonerige gehijg in zijn gouden microfoon. En toen deed hij ook nog 'Mister Bojangles'. Nou, dat was helemaals spreekwoordelijk huilen met de dito pet op. Hij kan gewoon geen noot meer aanhouden. Het klonk, sorry, nogal astmatisch. Maar nu is Lee ook niet meer de jongste, dus soit. Geeft niets Leen.
Maar waar het om ging: Dekoor uit Utrecht won Korenslag, en op de eerste rij in het koor zag ik het meisje dat onlangs nog bij ons hospiteerde haar koorvriendinnen hysterisch in de armen vliegen. Mooi hoor.

2 reacties:

Anonymous Anoniem zei...

Was dat die van Kluun?

5:16 p.m.  
Anonymous Anoniem zei...

beste niynke, leuke website heb je en dat verhaal van korenslag een bloedstollend spannende apothese. ik had het gelezen en ik ben volkomen met je eens.

10:03 p.m.  

Een reactie plaatsen

Aanmelden bij Reacties plaatsen [Atom]

Links naar dit bericht:

Een link maken

<< Homepage