11 juli 2007

Korenslag, een vreugdevol samenkomen.

Donderdag is alweer de finale, en ik snap dus dat ik sukkelig laat ben met deze kijktip, maar omg. Korenslag. Dat is me toch een potje Oud-Hollandsch kijkvertier van de bovenste plank! Ik dacht eerst: mweh. Henny Huisman, de EO, koren; ik zag het gewoon niet heel soepeltjes van een showtrap afdalen. Maar het is nu al een paar keer gebeurd dat ik mezelf vrijdagochtend apatisch op de bank zag zitten. Om mij heen stapels was en afwas. Talloze onbeantwoorde mails in mijn inbox en een groots en meeslepend leven binnen handbereik, klaar om door mij geleefd te worden. En wat deed ik? Ik zat in mijn chillbroek op de bank. In mijn ene hand een koude kop senseo en in de andere een halfopgegeten krentenbol. En al mijn aandacht en liefde gericht op de herhaling van Korenslag.
Ik vind alles leuk aan Korenslag: de strakgetrokken en daardoor totaal onnatuurlijk ogende Henny Huisman met zijn grappen die je als dunne poep door de broek lopen, zo flauw. Koren die 'doewaah' en 'padaaah' zingen, waarbij ze hun handen bij hun hoofd houden of elkaar heel vrolijk aankijken. Grote mannenkoren die 'Uptown Girl' zingen. Met vlinderstrikjes om. Janke Dekker. En vooral: dat iedereen het chronisch zo gezellig met elkaar heeft. Dat is het allermooiste aan Korenslag: iedereen is blij, de wereld is mooi en we zingen van 'doewaaah' en niemand schaamt zich voor de belachelijk kop die men bij 'doewaaah' wel moet trekken.
Morgen de finale. Vriend B. moet zijn tas inpakken omdat hij de volgende dag op vakantie gaat. "Ga jij je tas inpakken, dan kijk intussen op jouw bank de finale van Korenslag", zei ik tegen hem. Hij moest lachen. Hij dacht dat ik een grapje maakte. Nou, niet dus. Ik ga lekker met een koude kop senseo in de hand de finale kijken en mocht tijdens de finale de apocalyps plaatsvinden, dan: boeie. Ik zal het niet merken. Hrmmmmmm.

2 reacties:

Anonymous Danielle zei...

Shenkie! My goood we hebben iets gemeen! Korenslag is echt ge-wel-dig. De introtune alleen al...! En Hennies absoluut flauwe en foute grappen neem ik dan maar voor lief.

Veel plezier vrijdag

P.S. Van mij mag Dekoor winnen ;)

4:16 p.m.  
Anonymous Jaap G. zei...

Ik moet wegzappen als ik die gezichten "vol expressie" zie meezingen. Trek ik niet. Hennie trek ik wel, maar minder sinds hij opgetrokken is.

Ben je er morgenochtend om verslag te doen van de finale als wij Meneef ophalen?

1:17 p.m.  

Een reactie plaatsen

Aanmelden bij Reacties plaatsen [Atom]

Links naar dit bericht:

Een link maken

<< Homepage