18 juli 2007

Laat ik dan nog maar even iets over mijn vinger vertellen

Ha, mijn fysiotherapeut is dertien, ofzo.
Hij is in ieder geval echt héél jong. Ik denk dat hij ook nog een slaapbeugeltje heeft.
Hij houdt praktijk ergens achter in Zuilen, en die plek is echt beyond 'daar wil je nog niet dood gevonden worden', al is de kans daarop wel groot, omdat je gemakkelijk kunt sterven door uitputting, omdat het zo kenkever weg is.
Ik moest eerst vertellen hoe de vinger kapot was gegaan. En ik weet niet wat het is, maar zodra dat gevraagd wordt wil ik altijd het liefst antwoorden dat ik mijn vinger in iemands anus zat en dat diegene toen onverwacht opstond, omdat de pan met pasta overkookte.
Eén nanoseconde ligt dit antwoord dan op mijn lippen, maar dan steek ik toch maar weer het basketballverhaal af, ook omdat ik daarbij weer de zinsnede 'potige Zweedse' kan gebruiken, en dat is op zich ook mooi.
Toen ik van mijn baby-fysio voorzichtig mijn vinger moest bewegen viel ik alweer bijna flauw. Het is de laatste tijd wel heel erg: iemand hoeft maar naar de vinger te kijken en het klamme zweet breekt me al uit. Omdat ik weet dat er nu twee grote gaten inzitten, en ook omdat ik die vinger al zo lang niet gebruikt heb dat ik het nauwelijks nog een deel van mijn lichaam kan noemen. Mijn vinger is meer een soort van lange harde tampon geworden die zich aan mijn hand heeft gehecht, maar daar verder niet zoveel meer mee te maken heeft.
Maar nu moet ik dus een keer per week naar mijn kinderfysio, alwaar ik met mijn vinger wapper, waardoor ik bijna flauwval en met mijn ogen begin te draaien, wat dan de cue voor de kinderfysio is om een glaasje water te halen.
Het lijkt potverdimme echt een neverending story te worden.

5 reacties:

Anonymous roosje zei...

het lijkt wel een gouden ei, die vinger van je, webloginhoudelijk gezien...

12:58 p.m.  
Anonymous Danielle zei...

Bedankt dat je mijn saaie werkdag voor een moment hebt opgefleurd!

X Daan

4:37 p.m.  
Blogger Gr.R. zei...

Eeeeh, u heeft zelden de waarheid meer geweld aangedaan dan vandaag. Zuilen is namelijk helemaal Da Bomb en ook nog eens om de hoek...

Gr.R., Zuilen kenner bij uitstek...

7:12 p.m.  
Anonymous Botte van Friesland zei...

Nog even volhouden meid, het komt goed. Voor je het weet zit je weer met je vinger in een kont.

11:00 a.m.  
Anonymous filosofietje zei...

'Potige Zweedse'? Bestaan die? Wel lullig van je vinger!

11:36 a.m.  

Een reactie plaatsen

Aanmelden bij Reacties plaatsen [Atom]

Links naar dit bericht:

Een link maken

<< Homepage