13 juli 2007

Liefde in tijden van kapotte vinger, part HEUL VEUL inmiddels al.

Oh djiez, dit is echt een neverending story. Maar om u helemaal op de hoogte te houden aangaande de bloedstollend spannende ontwikkelingen in de zaak 'The Finger vs. Nynke de Jong', hier maar weer een update.
De pinnetjes zijn met succes uit de vinger gehaald door McDiak, die nog altijd zijn eigen jonge, knappe, gladde zelf is. Ik verklaarde met duidelijk hoorbare zelfmeelij in mijn stem dat ik na de operatie toch een behoorlijk pijnlijke dag had gehad. "Ik heb mijn kussen stukgebeten van de pijn", zei ik. Ik weet hoe je drama moet brengen. Ik trok er zelfs een beetje wit bij weg. Heel geloofwaardig. "We zijn hier in een ziekenhuis, dus je moet wel pijn lijden hoor. Pijn is fijn.", zei McDiak, waarna hij een verdovingsspuit in mijn hand jastte.
Enfin.
Toen hij de pinnetjes eruit haalde voelde het een beetje alsof je met een klauwhamer een spijker uit de muur trekt. Vervang de muur door mijn vinger, et voilà. McDiak trok nog een paar keer heel croonerig zijn wenkbrauwen op, hing nog een beetje de vlotte dokter uit en regelde een afspraak voor me. Niet met hem, maar met de gipsmevrouw.
Maar het mooiste komt nog: ik moet nu zes weken een spalkje om en moet naar de fysiotherapeut om mijn vinger weer te leren bewegen.
Naar de fysiotherapeut.
Voor één vinger.
Eén.
Het is wel de vinger waar ooit nog een trouwring omheen moet, maar toch.
Fysiotherapie?
Ik eindig straks, denk ik, met negen gewone vingers en een hele dikke, gespierde vinger die ik ga gebruiken om zware objecten te tillen of vrachtwagens te trekken bij bijvoorbeeld Highland Games. En dan mag ik bij het circus als 'De Vingervrouw' en deel ik mijn camper met 'De Vrouw met de Baard'.
Denk ik.

2 reacties:

Anonymous Anoniem zei...

Sneu voor je, maar geen reden om 'jaste' met twee t's te schrijven. Maar het is heel hip hoor, een fysio!

2:23 a.m.  
Anonymous Sanne Teatske zei...

Hoi!
Leuk zeg, ik lees het hier altijd met plezier! Je houdt van croonen, he. Hihi.

Ik heb ook een blog!
En ik ben ook Fries!

groetjes Sanne Teatske
sanneteatske@web-log.nl

12:46 p.m.  

Een reactie plaatsen

Aanmelden bij Reacties plaatsen [Atom]

Links naar dit bericht:

Een link maken

<< Homepage