16 juli 2007

Vanochtend, voor de Fitness Factory:

Bouwvakker-met-lispelstem: "Hee, lekkere bips....ga je lekker trainen?"
Ik: "Oh, flikker op."
Bouwvakker: "Ghegheghe"

Wie zegt er nou 'bips'? Moeders zeggen 'bips', zo van: "Heb je een schone bips?" of "Zitten doe je op je bips! Toe, ga eens even op je bips zitten!"
Bouwvakkers zeggen geen bips. En zéker niet als ze het een soort van erotisch bedoelen.

Btw: ik ging dus wel 'lekker trainen'. Mocht u denken: waarom schreef Nynke nooit meer van die doldwaze fitnessavonturen? Dat kwam doordat ik er nooit meer kwam. Het hele begrip 'fitness' was uit mijn vocabulaire geschrapt. En als mensen over hun eigen fitnessactiviteiten vertelden draaide ik mijn blozende hoofd weg en floot een deuntje dat klonk als 'pompidom'. Kortom: binnen de kortste keren zag ik er weer uit als het afgetrainde zusje van Karin Bloemen. Wel afgetraind, maar wel dus van Karin Bloemen.
Dus nu ga ik weer. Echt.
Het komt weer goed met mij. Met mij èn met mijn lekkere bips.

7 reacties:

Blogger sophie zei...

mooi, je bent dus écht gegaan. ik ben trots op je. heb je gestep-en-shapet op rock-n-roll? x

4:10 p.m.  
Anonymous iamzero zei...

Zitvlak! Daar had ik nou net een stukkie over geschreven (zie url).

5:07 p.m.  
Anonymous Anoniem zei...

FLUITTE?

8:20 p.m.  
Blogger Nynke zei...

Mea culpa, y'all.

9:00 p.m.  
Blogger sanne zei...

Ik denk dat dat komt omdat bouwvakkers zelf veelvuldig communiceren via de bips: De Bilspleet. Ik heb er wel eens eentje gezien die echt kon praten. Van zo'n bouwvakker met de broek op half 7. Echt waar!

11:43 a.m.  
Anonymous Anoniem zei...

kvinnieleuk.. je bent furlieft en nu schrijf je nooit meer stukkies en ik heb nog geen vakantie dus ik moet toch iets te lezen hebben?!!

10:43 p.m.  
Anonymous Danielle zei...

Ik ben het eens met anoniem ;) Ik zit op mn saaie werk en vind het altijd een fijne break om jouw komische stukjes te lezen :)

X Daan

P.S. Fluite = floot, of ben ik nou gek?

11:25 a.m.  

Een reactie plaatsen

Aanmelden bij Reacties plaatsen [Atom]

Links naar dit bericht:

Een link maken

<< Homepage