01 augustus 2007

Daar waar de ski-pulli's vandaan komen.

Ik weet niet of u ooit de trein van Utrecht naar Leiden neemt, of andersom. Doet u dat, dan komt u automatisch langs Alphen aan den Rijn. Op het industrieterrein van Alphen aan den Rijn (een plek waar je fo sho niet dood gevonden wilt worden) staat het hoofdkantoor van de Zeeman. En dit, beste mensen, is het aller- aller- allerlelijkste gebouw ooit. Het heeft de traditionele Zeeman-kleuren -geel en blauw- en op de zijkant staan Zeeman- vrachtwagens geschilderd. Overal wapperen vlaggen met het vrolijke Gerard Reve-esque zeemannetje erop. Waarschijnlijk kreeg de hoogste baas, die blijkbaar Zeeman heet, een enorme juichend geslacht in zijn broek van het idee grote Zeeman- vrachtwagens op zijn headquarters geschilderd te zien. En in dat gebouw zit nu meneer Zeeman in een grote leunstoel met zijn ijzeren hand zijn angorakat te aaien, en zoekt hij, terwijl hij satanisch lacht, de nieuwe kledingstukken voor seizoen 2008- 2009 uit; felgekleurde shortama's, singlets, pull-overs en ski-pulli's, zoals alleen de Zeeman ze schaamteloos in de schappen kan leggen. En witte briefslips, natuurlijk.
En ik rijd daar met de trein langs, terwijl mijn fantasie op hol slaat bij het zien van zoveel lelijks. En dan heb ik het niet eens over de inwoners van Alphen.

Bij de foto: nog zo'n biljant idee van de man met de ijzeren hand en de angorakat. Of hij hier ook een juichend geslacht van krijgt weet ik niet.


Door vakantie etc. zal er op Nynke's log iets minder frequent gepost worden. Sorry daarvoor.

6 reacties:

Anonymous roosje zei...

ik vind 'geslacht' altijd zo'n gek woord, ik den dan aan een half varken of zo...

7:26 p.m.  
Anonymous roosje zei...

den = denk

7:26 p.m.  
Anonymous Freia zei...

ik vind 'biljant' het mooiste woord van dit verhaal. Zo toepasselijk ook!

11:07 p.m.  
Anonymous Sanne Teatske zei...

Ik denk dat de Man met De IJzeren Hand op zaterdagavond alleen thuis zit. Op de bank, met een te krap zeemansuniformpje aan.
Hij heeft zijn vrijetijds-hand omgedaan (een haak) en verbeeldt zich kapitein te zijn van een schip vol met kleine matroosjes.

Denk je niet?

1:29 p.m.  
Blogger TSH zei...

Dus je komt langs Bodegraven en bezoekt mij niet eens? Je verwaarloost me, Nynke.

4:32 p.m.  
Blogger Nathaly zei...

Ontploft de Zeemanfolder bij jou ook als je 'm in de prullenbak gooit?

1:33 p.m.  

Een reactie plaatsen

Aanmelden bij Reacties plaatsen [Atom]

Links naar dit bericht:

Een link maken

<< Homepage