28 augustus 2007

Daft Punk of Helga uit 'Allo Allo'?

Morgen ga ik voor het eerst de ouders van vriend B. een hand geven. Hij verjaart namelijk morgen, en dat viert hij.
Ik maak me niet veel zorgen over B. zijn verjaardag; ik heb namelijk al een geschikt cadeau, dus hij zal sowieso wel tevreden zijn.
Wat me daarentegen wèl al nachtenlang wakker houdt: wat moet ik aan? Voor alle mogelijke activiteiten heb ik kleding in huis, maar het plankje in mijn kast waar met een labelwriter 'schoonouders ontmoeten' op is gezet, is nog angstvallig leeg.
De vraag is natuurlijk: hoe ga je? Tot nu toe heb ik de volgende opties:

Als clown
Als zwerver
Als hoer
Als maagd
Als poppetje uit Daft Punk's 'Around the World' videoclip.
Als begrafenisonderneemster
Als operettediva
Als vrouw van een piraat
Als Fran Dresher
Als Grandma Yetta uit The Nanny
Als Imelda Marcos
Als Helga uit Allo Allo
Als Boy George
Als Lord of The Rings- figuur
Als Sandy uit Grease
Als vrouwelijke Steve Irwin
Als Dana International
Als Lenny Kühr

Het kan allemaal, en niks lijkt me geschikt. En wie nu zegt: ga toch lekker als jezelf, die moet zijn bek houden, want 'als mezelf' zou in mijn geval betekenen: 'in pyjama', maar dan voel ik me weer zó op mijn gemak dat ik waarschijnlijk in slaap val tijdens het eten en van pure ontspanning mijn plas laat lopen.
Dus kocht ik vandaag nieuwe schoenen, en vroeg met angstige stem aan de verkoopster of ik in deze schoenen niet een enorme travestiet leek. Ze zei van nee, en ik geloof haar maar, omdat ik me aan elke strohalm vastklamp wat betreft het schoonouder-garderobe-dilemma.
Duim voor mij, morgen, en bidt dat ik niet per ongeluk een scheet laat wanneer een gesprek stil dreigt te vallen.

7 reacties:

Blogger Arnout zei...

Zo'n scheet, dat is wel goeie input voor die stilte. Geeft genoeg gespreksstof (...in gasvorm).

10:17 p.m.  
Anonymous Botte van Friesland zei...

Als Mabel, natuurlijk!

8:36 a.m.  
Blogger Martijn zei...

Als een raket gaan. Veel praten en niet nadenken...

9:43 p.m.  
Anonymous Sanne Teatske zei...

Lenny Kühr lijkt mij, maar dan wel zingend.

'Visite, visite, een huis vol visite!'

Kan niet misgaan: het is tenslotte waar: het huis is vol met visite!
Als je er een akoestische gitaar bij aantrekt, zit je helemaal goed.

Dus: don't worry: het is allemaal makkelijker dan je denkt! Hou je bij de feiten ('visite')!

Heb je daar wat aan?

groetjes Sanne Teatske!

12:33 a.m.  
Anonymous roosje zei...

en hoe ging het - heb je het scheetloos kunnen houden?

12:34 a.m.  
Anonymous Jaap G zei...

Lees het net te laat... Anders had ik je a la mari de c&a collectie van diane kunnen aanraden...

1:36 p.m.  
Blogger Sanne zei...

tja, als je het ook over plassen hebt mag je best over kleding praten, dat is de nieuwe regel.

11:57 p.m.  

Een reactie plaatsen

Aanmelden bij Reacties plaatsen [Atom]

Links naar dit bericht:

Een link maken

<< Homepage