03 augustus 2007

Hayte en Nynke's 'Hoe versier je een meisje' stappenplan.

Mijn broer en ik drongen onze versiertruuks op aan onze andere broer. Het was nacht op een camping annex bungalowpark op de Utrechtse Heuvelrug. Wij - broer 2, broer 3 en ik- lagen bij elkaar op een kamer. Normaliter proberen wij elkaar dan af te troeven in het laten van scheten, om keer op keer "oh, wat ben JIJ ERG!" te roepen. Maar deze keer dachten broer 2 en ik dat we mijn broer 3 versiertips moesten geven. Ook al was het donker, ik weet zeker dat broer 3 met zijn ogen rolde en "omg, houden ze dan nooit op" dacht. Broer 2 en ik daarentegen sloegen onszelf op de bovenbenen van hilariteit.
Maar ik dacht: het zou egoïstisch zijn om deze fantastische tips binnen de muren van onze vakantiebungalow te houden. Daarom, voor u: Het talloze stappen tellende stappenplan 'Hoe versier ik een chick?' Hierbij gaf ik dus de visie van het versierde meisje, en mijn broer 2 de visie van de versierder. Mocht u twijfelen aan onze expertise: we hebben beide succesvol versierd en wij versierden niet alleen desperate mensen of mensen met een verstandelijke handicap. Zo.

  1. Zorg dat je een eigen studentenkamer hebt. Dan kun je haar eens uitnodigen zonder dat je moeder al bij de voordeur met haar koektrommel staat te schudden. Of, bij mijn moeder: dat ze je date al bij de voordeur haar eierkoeken in het gezicht van het meisje staat te slaan.
  2. Kook voor haar. Jongens die koken verdienen heel veel punten bij meisjes. Ook al komt het allemaal uit een Knorr- pakje en heb je eigenlijk alleen een lente-uitje gesneden en 150 ml water in een pan gegooid. Als je gewoon een casuale kop trekt lijkt het heel wat.
  3. Schenk daar een wijntje bij en doe net alsof je verstand hebt van wijn. Niet heel overdreven snuiven en je wijn uitspugen (in haar glas), maar terloops zeggen "Ah, 1988, een goed jaar." Dat je het daarbij niet over wijn maar over het Nederlandse voetbal hebt, hoeft zij niet te weten.
  4. Speel na het eten een stukje op je gitaar. Speel je geen gitaar: leer dan gitaar spelen, potver. Al speel je 'To be with you' van Mister Big, ze zal zwijmelen. Vooral zeggen dat je maar drie akkoorden kent en het jezelf hebt aangeleerd, want dan zal ze helemaal versteld staan van jouw versie van 'Hello' van Lionel Ritchie.
  5. Zorg dat ze naast je op de bank zit als je aan het gitaarspelen bent.
  6. Zet een muziekje op. Az Yet, bijvoorbeeld. Boyz II Men mag ook.
  7. (Deze heb ik extra toegevoegd) Doe net alsof je gaapt en sla dan, terwijl je je zogenaamd uitrekt van het gapen, je arm om haar heen.
  8. Veeg met je hand een pluk haar uit haar gezicht, en zeg: "Goh, wat heb je mooie ogen! Wat hebben ze voor kleur? Smaragdgroen?"
  9. Zeg: "Mijn huisgenoot neemt heel vaak meisjes mee naar huis. Ik niet, ik wil dat het speciaal is. Dat ik echt een klik heb met een meisje."
  10. Als ze na dit alles nog niet braakt, kun je haar met een gerust hart zoenen.
Succes! Gegarandeerd! Echt! En anders wil mijn moeder, to set the mood, vast wel even langskomen om je date met een pak eierkoeken in het gezicht te slaan.

5 reacties:

Anonymous Sanne Teatske zei...

Geldt dit, ceteres paribus, ook voor meisjes? Dat ben ik namelijk en ik wil ook wel eens versieren! Ja!

1:08 p.m.  
Anonymous Broer 1 zei...

Wacht even, begrijp ik het goed? Broer 2, meesterversierder en "de Casanova van Goaiingea" (ahum) gaat Broer 3 vertellen hoe hij een meisje moet versieren???

Van jou snap ik het, jij BENT een meisje.

Maar van Broer 2...

Broer 1

4:21 p.m.  
Anonymous Jaap G zei...

Ik heb broer 2 succesvol punt 4 en 5 ten uitvoer zien brengen. Punten 2 en 3 hebben bij hem volgens mij minder succes gehad... Ben overigens wel benieuwd naar jouw lijst, broer 1...

12:25 p.m.  
Blogger Neeltje zei...

Nienke! Neen! Ik ben dus een keer omhelst na een gaap-en-uitrek-actie en dat was echt DE GRUWEL! Slechte tip, die. De rest mag ik wel. Hoe was Sziget?

11:21 a.m.  
Anonymous Eline (je nieuwe teamgenoot) zei...

uhm even voor de duidelijkheid, een jongen die mij niet leuk vond (heul niet) heel punt 1 tm 5 totally uitgevoerd... was ik dan dom of vond hij me heus wel leuk?!

4:34 a.m.  

Een reactie plaatsen

Aanmelden bij Reacties plaatsen [Atom]

Links naar dit bericht:

Een link maken

<< Homepage